۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
دلار ارزان شد

رییس سابق کانون صرافان از ایجاد تعادل در بازار ارز و کاهش قیمت‌ها با تصمیمات جدید بانک مرکزی خبر داد و گفت: در حوزه ارزی اختلاف قیمت ارز آرام آرام کاهش می‌یابد و صف در مقابل صرافی‌ها از بین می‌رود.

به گزارش صدای بورس، قیمت‌ها در بازار ارز در چند روز گذشته با تلاطم و رشد قیمت همراه شد؛ البته فعالان این بازار عنوان کردند که این افزایش به دلیل فضای روانی است و اتفاق خاصی رخ نداده است. کارشناس همچنین پیش‌بینی کردند که با فروکش کردن این فضای روانی قیمت ارز روند کاهشی خواهد داشت.

بانک مرکزی برای ایجاد ثبات و تعادل در بازار ارز بلافاصله اقدام و روز گذشته با صرافان جلسه‌ای برگزار کرد. پس از این جلسه و در راستای تسهیل عرضه و فروش ارز دستورالعملی ابلاغ شد که براساس آن صرافی‌های مجاز، ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند؛ همچنین با صدور مجوز فروش ارز در سرفصل ۲۴ (سایر) با احراز هویت متقاضی، امکان خرید ارز برای متقاضیان از کانال رسمی را تسهیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: عرضه ارز در صرافی‌ها بیشتر می‌شود


به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار ارز با اجرایی شدن این دستورالعمل انتظار می‌رود انگیزه صادرکنندگان برای عرضه ارز در بازار افزایش یابد و زمینه برای تعدیل قیمت‌ها فراهم خواهد شد.

«حمید لواسانی» رییس سابق کانون صرافان درباره وضعیت بازار ارز پس تصمیمات و ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز، گفت: شاه بیت مصوبه روز گذشته بانک مرکزی این است که اجازه می‌دهد صرافی‌ها بر مبنای نیاز روزانه ارز از صادرکنندگان خریداری کند.

وی تاکید کرد: اجرای مصوبه خرید ارز از صادرکنندگان با نرخ توافقی باعث می‌شود که بازار به تعادل برسد.

رییس سابق کانون صرافان تصریح کرد: در این لحظه با اجرای دستورالعمل بانک مرکزی عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.

وی تاکید کرد: در روزهای آینده قطعاً اگر حضور بازار ساز با این مقررات خوبی که اتخاذ شده، بیشتر شود نیازی به عرضه و دخالت بازار ساز و بانک مرکزی نیست.

لواسانی گفت: الان ما درصدد هستیم صف و تجمع در مقابل صرافی‌ها از بین برود و صف زمانی از بین می‌رود که بازار ارز چندنرخی نباشد.

به گزاش ایرنا، این فعال بازار ارز افزود: هم اکنون در حوزه ارزی اختلاف قیمت‌ها آرام‌آرام کاهش می‌یابد و به سمتی می‌رویم که افراد بتوانند نیازهای روزمره خود در حوزه صرافی همچون حواله و اسکناس تامین کنند.

کد خبر 453434

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =