بهترین صنایع برای سرمایه گذاری کدامند؟

در سالیان گذشته، شاهد بوده‌ایم که یکی از مهمترین فاکتورهای سنجش انتظارات تورمی در کشور، نرخ دلار و قیمت سکه بهار آزادی بوده است؛ حال که این بازارها در قله قیمتی خود قرار دارند، بازارسرمایه همچنان در حال نوسان است. اما این وضعیت ماندگار نخواهد بود و خواه یا ناخواه بورس نیز متاثر انتظارات تورمی رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ انتظار داریم بازار در روز جاری، مثبت‌تر و پررونق‌تر از روز گذشته باشد و احتمالا شاخص برای رشد تا عدد یک میلیون و ششصد هزار واحد توان خود را جمع کند.

علی صادق پور، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازارسرمایه این روزها دچار تلاطم‌های فراوانی بوده است و علت این امر ریسک‌های مرتبط با بازار از جمله ریسک افزایش نرخ بهره، ریسک قطعی برق صنایع، ریسک سیاسی ناشی از عدم توافق برجام و سایر ریسک‌های سیستماتیک و کلان کشور می‌تواند باشد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران در حال تصمیم‌گیری در خصوص آینده اقتصاد هستند، آینده‌ای که محرک‌های رشد بسیاری دارد. تورم کشور طبق اعلام بانکی مرکزی کماکان حدود ۴۰ درصد است، نرخ دلار نیز در بازار آزاد به بیش از ۳۳ هزار تومان رسیده است. بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری رشد جدیدی را شروع کرده‌اند که این نشان از انتظارات تورمی موجود در اقتصاد است.

صادق پور بیان کرد: در سالیان گذشته، شاهد بوده‌ایم که یکی از مهمترین فاکتورهای سنجش انتظارات تورمی در کشور، نرخ دلار و قیمت سکه بهار آزادی بوده است؛ حال که این بازارها در قله قیمتی خود قرار دارند، بازارسرمایه همچنان در حال نوسان است. اما این وضعیت ماندگار نخواهد بود و خواه یا ناخواه بورس نیز متاثر انتظارات تورمی رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

به گفته وی در میان مدت و بلند مدت با فرض شرایط کنونی، بازارسرمایه کم‌ریسک و با پتانسیل‌تر از بازارهای رقیب به نظر می‌رسد. همچنین صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاری در میان مدت پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی هستند که به علت اهرم دلار و نرخ‌های مناسب جهانی که گویا باتوجه به تورم جهانی، قصد ریزش ندارند، روی صنایع یاد شده تاثیر خوبی می‌گذارند. صنایع داخلی نیز مانند سیمان، غذایی و قند و شکر نیز طبیعتا به علت تورم موجود از ارزندگی مناسبی برخوردار هستند.

صادق پور تصریح کرد: بازار در روز گذشته در ابتدا با فشار فروش آغاز شد، اما با گذشت زمان، خریداران ابتکار عمل را به دست گرفته و بازار را (عمدتا سهام بزرگ بازار) با محوریت صنعت پالایشی مثبت کردند. ارزش معاملات حدود ۴.۵ همت بوده و برآیند ورود و خروج پول حقیقی در بازار حدود ۳۷ میلیارد تومان خروج را ثبت کرد که به نسبت روزهای گذشته وضعیت بهتری را داشته است.

این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: با توجه به مطالب ذکر شده و معاملات دیروز انتظار داریم بازار در روز جاری، مثبت‌تر و پررونق‌تر باشد و احتمالا شاخص برای رشد تا عدد یک میلیون و ششصد هزار واحد توان خود را جمع کند.

کد خبر 453406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =