۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
قیمت آب معدنی اعلام شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی گفت: امسال، آب‌های بسته‌بندی افزایش قیمت داشتند، اما افزایش قیمت در قیمت تمام شده تولید اعمال شده و مصرف کننده در حال حاضر باید آب بسته‌بندی ۱.۵ و ۰.۵ لیتری را به ترتیب کمتر از ۶۰۰۰ و ۴۰۰۰ تومان، یعنی کمتر از قیمت مصرف کننده سال گذشته، بخرد.

به گزارش صدای بورس، برخی فروشندگان از افزایش قیمت آب‌های بسته بندی خبر دادند، اما پیمان فروهر گفت: هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ قیمت آب بسته بندی ۱.۵ لیتری ۶۰۰۰ و نیم لیتری ۴۰۰۰ تومان بود. اما چهار ماه پایانی سال فقط قیمت تولیدکننده درج می‌شد و بعد دوباره قیمت مصرف کننده اضافه شد.

به گفته وی در سال جاری این محصولات افزایش قیمت داشتند، اما افزایش قیمت در قیمت تمام شده تولید اعمال شده و مصرف کننده در حال حاضر باید آب بسته بندی ۱.۵ و ۰.۵ لیتری را به ترتیب کمتر از ۶۰۰۰ و ۴۰۰۰ تومان، یعنی کمتر از قیمت مصرف کننده سال گذشته، تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: خبری از آب معدنی ۲هزارتومانی در بازار نیست


فروهر افزایش قیمت مواد اولیه بسته بندی، افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل با مجوز سازمان حمایت، تورم عمومی و افزایش حقوق و دستمزد را از عوامل افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: قیمت پت (مواد اولیه تولید بطری) طی یک هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ تومان افزایش داشته که تاثیر ۵۰ درصدی در قیمت تمام شده آب بسته بندی دارد. از طرف دیگر افزایش کرایه حمل، قاتل کالایی است که سبک، حجیم و ارزان است.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در ادامه با بیان اینکه رقیب آب‌های بسته‌بندی، آب شرب شهری است که در ۹۰ درصد مناطق ایران وجود دارد، تصریح کرد: تولید کنندگان علاقه‌ای به افزایش قیمت ندارند، چرا که محصولات به راحتی حذف می‌شوند. مردم جایگزین مرغ و گوشت ندارند، اما جایگزین‌ آب بسته بندی را دارند. بنابراین افزایش قیمت تیغ دولبه است.

کد خبر 453377

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارزهای صادراتی در راه صرافی‌ها

    ارزهای صادراتی در راه صرافی‌ها

    صرافان معتقدند ابلاغیه جدید بانک مرکزی و صدور مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ منجر به عرضه گستره ارزهای صادراتی در بازار خواهد شد که به تعدیل نرخ ارز کمک خواهد کرد.

  • هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

    هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

    قیمت مرغ امروز با کمی تغییرات اعلام شد.

  • پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    با حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها از اردیبهشت قیمت بیشتر کالاهای اساسی بالا رفته و تقاضا را در بازار دچار تغییراتی کرده است. فروشنده‌ها از پایان خریدهای هیجانی و انبوه می‌گویند و معتقدند تغییرات قیمت کالاها باعث شده مردم خرید و مصرف خود را مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =