«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

مسئولان بورس باید پاسخی برای این تنافض داشته باشند که چرا دیگر سودسازی موجب رشد قیمت نمی‌شود.

صدای بورسمیثم قریشی؛ بانک ملت با نماد «وبملت» یکی از شرکت‌های بازار اول بورس است که سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ را با شناسایی سود ۱۵.۷۵۹ میلیارد تومان معادل ۷۶۱ ریال بابت هر سهم به پایان رساند.

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

این شرکت با اعلام ۷۶ تومان سود، P/E خود را به زیر ۵ مرتبه رساند. در حال حاضر بازار انتظار رشد قیمتی سهم بانک ملت را دارد اما تابلوی بورس تهران چیز دیگری را نشان می‌دهد. عرضه‌های زیاد و حرکت در مدار منفی تنها چیزی است که سهامداران این روزها تجربه می‌کنند. گویا تحلیل بنیادی و تکنیکال هم قادر به توضیح تحرکات «وبملت» نیستند. در مقابل می‌توان از بانک سرمایه صحبت کرد که با وجود زیان انباشته ۳۸.۰۰۰ میلیارد تومانی امروز را با صف خرید به پایان رساند.

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

بانک ملت با درآمد ارزی نزدیک به ۱۲۰۰۰ میلیارد تومانی فقط زیان را نصیب سهامداران خود کرده است اما «سمایه» حتی با ۶۴ میلیارد تومان زیان ارزی باز هم مورد اقبال بازار است. به نظر می‌رسد بازارگردان بانک ملت بیشتر نوسانگیر است و انگیزه‌ای برای حفظ ارزش پرتفوی سهامداران شرکت ندارد در غیر این صورت اجازه افت قیمت سهم را نمی‌داد.

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

بانک سرمایه که یکی از بدهکارترین بانک‌های ایرانی است، در روزهایی که بانکی‌های سودساز عرضه می‌شوند و در محدوده منفی بازار معامله می‌شوند، خودش را پر تقاضا نشان داده و بالا می‌رود.

«وبملت» در رقابت با «سمایه» باخت

مسئولان بورس باید پاسخی برای این تنافض داشته باشند که چرا دیگر سودسازی موجب رشد قیمت نمی‌شود و در مقابل زیان‌سازی و نداشتن شفافیت سهم «سمایه» را بالا می‌برد.

کد خبر 453340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =