گرانی سیمان سیاه بازی است/ میانبر چیست؟

مدیرعامل سیمان آبیک گفت: دلیل گرانی چندین برابری سیمان، سودجوها و واسطه‌ها هستند نه قطعی برق.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ با شروع فصل گرما و خبر اعلام محدودیت برق برای صنایع سیمانی، قیمت این محصول در بازار آزاد به یکباره جهش یافت.

حمید فرمانی، مدیرعامل شرکت سیمان آبیک در ارتباط با شائبه کمبود میزان سیمان در بازار به صدای بورس گفت: در حال حاضر شرکت های سیمانی با حداکثر توان، محصولات خود را به بازار عرضه می کنند تا بازار تنظیم شود. در برخی از بازارها به جهت تقاضای مازاد نسبت به عرضه، افزایش قیمت رخ داد که ناشی از فزونی تقاضا بر عرضه بود اما این افزایش تقاضا به میزانی نیست که شاهد افزایش قیمت سیمان پاکتی تا بیش از یک صد هزار تومان باشیم. دلیل اصلی این افزایش قیمت‌ها، فضاسازی‌هایی است که سودجویان و فرصت طلبان انجام می‌دهند تا در این مقطع از قطعی و محدودیت برق، نهایت بهره را ببرند.

گرانی سیمان سیاه بازی است/ میانبر چیست؟
مدیرعامل شرکت سیمان آبیک: مردم می‌توانند در روزهای
دوشنبه هر هفته از طریق خرده فروشی
شرکت سیمانی
در بورس کالای ایران اقدام
به خرید مایحتاج سیمان خود کنند.

شفافیت خرید سیمان در بورس کالا

وی با بیان اینکه قیمت‌های فروش سیمان برای شرکت‌های تولیدی در بورس کالا به طور کامل شفاف است، گفت: سیمان تا درب کارخانه و عرضه در بورس کالا به طور کامل رصد می‌شود. بعد از معامله در بورس کالا باید دستگاه‌های نظارتی، نظارت خود را بر بخش بازار تقویت کنند تا شاهد قیمت‌های بالاتر از عرف نباشیم.


بیشتر بخوانید:

تقسیم سود ۱۴۸۵ ریالی در سآبیک/ آینده روشن سهام سیمانی ها


آیا خرید سیمان برای شهروندان عادی امکان پذیر است

مدیرعامل شرکت سیمان آبیک در پاسخ به این پرسش که آیا خرید سیمان برای شهروندان عادی امکان پذیر است،‌ گفت: مکانیزم خرده فروشی در بورس کالا وجود دارد، مردم می‌توانند در روزهای دوشنبه هر هفته از طریق خرده فروشی شرکت سیمانی در بورس کالای ایران اقدام به خرید مایحتاج سیمان خود کنند. در این روال، با توجه به آنکه هیچ واسطه‌ای وجود ندارد، مردم می‌توانند با همان کشف قیمت در بورس کالا، مستقیم از شرکت سیمانی خرید و کالای خود را تحویل بگیرند.

هر نفر چقدر می‌تواند از بورس کالا سیمان بخرد؟

وی در مورد میزان خرید سیمان از بورس کالا گفت: شهروندان می‌توانند حداقل ۱۰ تن و حداکثر ۱۰۰ تن برای مصارف خرد از بورس کالا خرید کنند و برای مصارف بالای یکصد تن نیز، خریداران می‌توانند در روزهای یکشنبه هر هفته سیمان را در بورس بدون واسطه با قیمت‌هایی که هر هفته در بورس کالا کشف قیمت می‌شود،‌ خریداری کنند.

روش خرید سیمان از بورس کالا

مدیرعامل شرکت سیمان آبیک گفت: روش خرید از بورس کالا بسیار ساده است، خریدار می‌تواند به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم و مراجعه به کارگزاری‌ها سفارش‌گذاری کنند و با پرداخت یک کارمزد مصوب، محصول خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

آیا قطعی برق را می‌توان مدیریت کرد؟

وی در ارتباط با رویکرد شرکت سیمان آبیک در ارتباط با قطع برق گفت: با پیش‌بینی قطع برق در تابستان، در حدود ۴۴۰ هزار تن کلینکر برای روزهای محدودیت برق ذخیره کردیم و با ۲۲ مگاوات برق تخصیص یافته به سیمانی‌ها قادر به آسیاب کردن همین میزان کلینکرخواهیم بود و بدون وقفه می‌توانیم تحویل سیمان به بازار مصرف را انجام دهیم.

قیمت سیمان چقدر است؟

فرمانی در مورد قیمت سیمان گفت: در نیمه خرداد و شروع گرانی‌ها در بازار سیمان، قیمت پایه سیمان در بورس کالا برای هر کیسه سیمان، تنی ۵۶۸ هزار تومان و قیمت فله تنی ۴۶۵ هزار تومان بوده است که به ازای هر تن ۹۵۴ هزار تومان سیمان کیسه‌ای و ۷۸۰ هزار تن سیمان فله فروخته شده است.

کد خبر 453313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    دروغ میگن. دیروز در بورس کالابالای 800هزارتومان بود