خبری از آب معدنی ۲هزارتومانی در بازار نیست

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی با انتقاد از اینکه گویا هیچ نظارتی در فروش آب معدنی از سوی مغازه‌داران و اصناف وجود ندارد، گفت: جالب اینجاست بطری آب معدنی دوهزارتومانی در خیابان نزدیک به سازمان حمایت ۴هزار تومان است.

به گزارش صدای بورس، پیمان فروهر با اشاره به اینکه در آذرماه سال گذشته براساس توافقات قرار شد طرح شفاف‌سازی قیمتها اجرایی شود، اظهار داشت: در آن مقطع ابتدا تولیدکنندگان ملزم به درج قیمت بودند اما به‌دلیل برخی از مشکلات اعلام شد که قیمت مصرف‌کننده باید به‌روی بطری‌ها درج شود تا از شیطنت عرضه‌کنندگان در این رابطه جلوگیری شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی با اعلام اینکه در طرح شفاف‌سازی قیمت‌ها قرار بود با درج قیمت‌ها دلال‌بازی و واسطه‌ها حذف و کالا با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، گفت: در زمان حاضر مشاهدات بازار نشان می‌دهد که تولیدکننده ملزم به درج قیمت مصرف‌کننده شده است اما از آن طرف اصناف و عرضه‌کنندگان همکاری در این رابطه ندارند ما حتی این موضوع را چندین بار به سازمان حمایت اعلام کردیم اما متأسفانه بطری‌های آب معدنی کوچک و بزرگ با قیمت‌های بالا در بازار به فروش می‌رسد، جالب اینجاست بطری آب معدنی دوهزارتومانی در خیابان نزدیک به سازمان حمایت ۴هزار تومان فروخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: آب بسته‌بندی از سبد خرید طبقه متوسط حذف شد


وی تصریح کرد: متاسفانه مغازه داران بعد از اجرای طرح شفاف سازی قیمتها ملزم بودند محصول نیم لیتری که قیمت تولید کننده ۲۰۰۰ تومانی داشت حداکثر حدود ۲۵۰۰ تومان بفروشند ولی در عمل همچنان با قیمت ۴۰۰۰ تومان قبل از اجرای طرح به فروش میرساندند ، مقرر برد منافع این طرح شامل مصرف کننده نهایی شود که با عدم تمکین بسیاری از خرده فروشان محقق نشد

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر مشاهدات بازار نشان می‌دهد آب معدنی کوچک با قیمت ۴ هزار تومان تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد این درحالی است که قیمت مصرف‌کننده بطری آب معدنی کوچک به‌صورت متوسط در برندهای مختلف ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

کد خبر 453292

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قارچ خوراکی لاکرچی شد

    قارچ خوراکی لاکرچی شد

    دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران گفت: تولید قارچ پیش از اصلاح نظام یارانه‌ای مزیت مطلق سرمایه‌گذاری بود اما هم اکنون جزو مزیت‌های نسبی سرمایه‌گذاری هم قرار نمی‌گیرد چراکه از سبد غذایی خانوارها خارج و به یک محصول لوکس تبدیل شده است.

  • پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    با حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها از اردیبهشت قیمت بیشتر کالاهای اساسی بالا رفته و تقاضا را در بازار دچار تغییراتی کرده است. فروشنده‌ها از پایان خریدهای هیجانی و انبوه می‌گویند و معتقدند تغییرات قیمت کالاها باعث شده مردم خرید و مصرف خود را مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =