خرید ۳ میلیون تن گندم از گندمکاران به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: خرید تضمینی گندم از گندمکاران سراسر کشور به بیش از ۳ میلیون تن و با ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش صدای بورس، در حال حاضر، خرید تضمینی گندم در استان‌های مختلف کشور در دست انجام است و از ابتدای سال، ۳ میلیون و ۳۱ هزار تن از این محصول استراتژیک به ارزش ۳۵ هزار و ۶ میلیارد تومان خریداری شده است.

تاکنون بالغ بر ۶۶ درصد و به عبارتی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات گند مکارانی که محصول خود را به مراکز خرید این شرکت تحویل داده‌اند، به حساب آنان واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز در جریان است.


بیشتر بخوانید: ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد


این گزارش می‌افزاید، خرید تضمینی گندم از ۴ فروردین‌ماه در کشور آغاز شده است و در حال حاضر استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم، ۴۶ درصد از کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده و استان گلستان با بیش از نیم میلیون تن خرید و استان فارس با ۲۶۸ هزار تن خرید، بعد از استان خوزستان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش مهر، در استان خوزستان که پیشتاز خرید تضمینی محصول کشاورزی راهبردی گندم در کشور است، ۱۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان به حساب گند مکاران این استان واریز شده است که بیش از ۸۹ درصد از مطالبات این عزیزان را شامل می‌شود.

کد خبر 453290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =