۷۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون میزان خرید نسبت به پارسال ۷۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش صدای بورس، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با سال قبل ۷۰۰ هزار تن بیشتر است.

به گفته او، تاکنون ۷۵درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تنها ۲۵ درصد باقی مانده که براین اساس تا اول خرداد بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید: بحران مواد غذایی با اقتصاد جهان چه می‌کند؟


آقای هاشمی می گوید، بازرگانی دولتی قول داده تا پایان هفته مبلغی از مطالبات گندمکاران پرداخت شود که از بازرگانی دولتی و سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود با تامین به موقع اعتبار و پرداخت آن به کشاورزان از خروج و هدر رفت گندم به سمت واحدهای دام و طیور جلوگیری کنند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید گندم به ۶ میلیون تن و تولید به ۸.۵ تا ۹ میلیون تن برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر آمار اعلامی بنیاد ملی گندمکاران پارسال تا تاریخ ۱۷ خرداد ۲ میلیون و ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که امسال در صورت تامین به موقع اعتبار و خرید ۶ میلیون تن پیش بینی می شود که حدود ۵ تا ۶ میلیون تن باید از طریق واردات تامین شود.

کد خبر 453117

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ذخایر «جو» مطلوب نیست

    ذخایر «جو» مطلوب نیست

    بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ضمن تشریح آخرین وضعیت موجودی نهاده های دامی گفت: میزان موجودی جو مطلوب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =