ایرباس‌های برجامی منع قانونی ندارند

مدیرعامل ایران ایر گفت: علی رغم محدودیت ‌های متعدد عربستان توانستیم هماهنگی های لازم را انجام دهیم و صبح امروز اولین پرواز انتقال کارگزاران حج از فرودگاه امام انجام شد.

به گزارش صدای بورس، کاپیتان شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری امروز درباره پرواز حجاج اظهار داشت: از چند ماه گذشته هماهنگی برای پروازهای حجاج در حال انجام است و صدها نفر در ایران ایر در انجام این پروازها و انتقال حجاج مشارکت دارند.

وی افزود: به محض اینکه عربستان آمادگی خود را به عنوان میزبان حجاج اعلام کرد ، هماهنگی‌ها برای انجام این پروازها و برگزاری سفر حجاج صورت گرفت تا انتقال زائران با حداقل مشکل انجام شود.

مدیرعامل ایران ایر گفت: علی رغم محدودیت ‌های متعدد عربستان توانستیم هماهنگی های لازم را انجام دهیم و صبح امروز اولین پرواز انتقال کارگزاران حج از فرودگاه امام انجام شد.

وی با بیان اینکه پروازهای حج از ١٨ فرودگاه و ایستگاه پروازی کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: برای انجام پروازهای حج تجهیزات مرتبط فرودگاهی حتی به فرودگاه های کم تردد و با دو پرواز حج انتقال پیدا کرد و ۴٠ هزار و ۶١۴ زائر از ١٨ فرودگاه به سرزمین وحی سفر خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: ۲ شرکت هواپیمایی مجوز پرواز به عمان گرفتند


مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه تمام پروازهای حج را شرکت ایران ایر انجام می‌دهد و عربستان فعلا پرواز پشتیبان را نپذیرفته است، گفت: به طور قطع این برنامه پرواز حجاج بر سایر پروازهای برنامه ای ایران ایر اثرگذار است اما جبران خواهیم کرد. البته این برنامه پروازی حج ارتباط بر روی پروازهای داخلی ایران ایر نمی گذارد اما پروازهای خارجی ایران ایر تحت تأثیر قرار می گیرند که این شرایط با همکاری سایر ایرلاین ها جبران و مدیریت می‌شود.

فرزادی پور درباره افزایش قیمت‌های فرودگاه عربستان اظهار داشت: این هزینه ها به ایران ایر تحمیل می‌شود و قرار نیست این هزینه ها به حجاج ارتباط پیدا کند .

وی ادامه داد: همچنین برنامه ما این است که نیازی به سوختگیری در عربستان نداشته باشیم تا هزینه ها افزایش پیدا نکند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل ایران ایر درباره انتشار اخباری مبنی بر منع حقوقی ایرباس های برجامی تاکید کرد: هواپیماهای ایرباس هیچ منع قانونی ندارند، و آخرین فروند از این هواپیما هم به نام ایران ایر شد و موضوع اورهال شدن این هوا پیما است که در حال انجام قرار گرفته اند.

کد خبر 453288

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =