زمان برداشت یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی اعلام شد

یارانه نقدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی متعلق به خردادماه که از ماه پیش به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود، ساعت ۲۴ امروز(شنبه) قابل برداشت است.

به گزارش صدای بورس، از اردیبهشت ماه سال جاری، روند پرداخت یارانه‌ها تغییر کرد که در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ این اتفاق افتاد. بر این اساس دولت در ساعت ۲۴ روز ۱۹ اردیبهشت ماه دو مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که شامل مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ از یارانه‌ای است که از سال ۱۳۸۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اما هر دو مرحله مسدود شد و قابل برداشت نبود تا اینکه در ساعت ۲۴ روز ۲۱ ارددیبهشت‌ماه، مرحله ۱۳۵ مربوط به این ماه قابل برداشت شد و مابقی که برای خرداد بود، مسدود باقی ماند. این در حالی است که اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که مرحله ۱۳۶ نیز ساعت ۲۴ امروز قابل برداشت خواهد بود.

دولت یارانه جدید را به ازای ۹ دهک درآمدی و برای ۷۲ میلیون نفر واریز کرد که در سه دهک پایین برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

با توجه به اینکه در جریان واریز یارانه اردیبهشت‌ماه، حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از لیست یارانه‌بگیران حذف شده بودند، تعدادی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. بر همین اساس سامانه hemayat.mcls.gov.ir از سوی وزارت رفاه برای ثبت اعتراض اعلام شد. افرادی می‌توانند نسبت به اعتراض و درخواست بازبینی در آن اقدام کنند که تا فروردین امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یا یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند و یا هر دو را داشته‌اند، به عبارتی یارانه‌بگیر بوده‌اند و یارانه مرحله ۱۳۴ (فروردین) را هم دریافت کرده بودند ولی دیگر مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی برای اردیبهشت و خرداد که یکجا واریز شد را دریافت نکرده و حذف شدند.


بیشتر بخوانید: رئیس جمهور: در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد


بر اساس دستور رئیس جمهوری، به حساب معترضان نسبت به دهک‌بندی صورت گرفته و حذف، یارانه اردیبهشت ماه واریز ولی مسدود شده تا زمانی که بررسی لازم از سوی وزارت رفاه صورت گرفته و در صورت تایید مشمول یارانه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، همچنین از ۲۷ اردیبهشت‌ماه، طبق قانون بودجه امسال، ثبت نام از جاماندگان یارانه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده است که محدودیتی در زمان ندارند، تمامی کسانی که در حال حاضر یارانه دریافت نمی‌کنند، می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* و مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. لیست ثبت نام کنندگان بعد از پایش اولیه از سوی سازمان هدفمندی به وزارت رفاه جهت بررسی و دهک بندی ارسال خواهد شد و در صورد تایید به لیست یارانه بگیران اضافه می‌شوند.

کد خبر 453262

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =