۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
نیازمند اتحاد بیشتر هستیم

آثار مشکلاتی که اخیرا رخ داده در شرکت ها مشهود است و تحلیلگران آن را در تحلیل خود تاثیر داده‌اند. یکی از این مشکلات، مسئله تاثیرات ناشی از قطعی برق بر روند فعالیت شرکت‌هاست.

به گزارش صدای بورس؛ در این روزها بازار سرمایه با دو چالش بحران برق و مالیات ستانی از شرکت های بورسی مواجه است. به همین خاطر دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری اقدامات این کانون را در راستای این مهم تشریح کرد.

سعید اسلامی بیدگلی گفت: هر دو موضوع اشاره شده بسیار مهم هستند و دغدغه کانون درباره دست‌اندازی های احتمالی دولت به منابع و درآمدهای شرکت‌ها به ویژه ناشران بزرگ بورسی و دیگر مسئولین ذی‌ربط ابلاغ شده، همچنین در جلسات متعدد به آن اشاره شده است. به نظر می‌رسد دولت به دلیل کمبودهای احتمالی در بودجه و اعتماد کمی که به بازار سرمایه داشت، برنامه‌ریزی کرد تا به برخی از منابع شرکت‌ها از طریق گرفتن حقوق مختلف و برنامه‌های مالیاتی دست‌اندازی کند، این نوع سیاست ها دغدغه برخی سرمایه‌گذاران بوده است.


بیشتر بخوانید: آشفتگی در بازار


وی افزود: در این بین مهمترین موضوع سیاست دولت است که منجر به زیان شرکت ها می‌شود و اهم آن قیمت‌گذاری است که همچنان مورد اعتراض و انتقاد است. این دست موضوعات به سازمان بورس و بدنه دولت در جلسات مختلف ابلاغ شده است. شاید نیاز است بازار سرمایه با اتحاد بیشتری اقدامات جدی را انجام دهد چراکه به تبع این مشکلات منافع سهامداران به شدت آسیب می‌بیند.

دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تشریح کرد: آثار مشکلاتی که اخیرا رخ داده در شرکت ها مشهود است و تحلیلگران آن را در تحلیل خود تاثیر داده‌اند. یکی از این مشکلات، مسئله تاثیرات ناشی از قطعی برق بر روند فعالیت شرکت‌هاست. این موضوع در جلسات مطرح شده ولی اقدام جدی برای آن صورت نگرفته اما موضوع در حال پیگیری است. باید گفت این موضوع فراتر از بازار سرمایه است و مربوط به کل کشور می‌شود، زمانی که تولید بزرگترین و مهمترین شرکت‌ها با چالش رو به رو شود کل کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

کد خبر 453235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =