وعده وزیر جهاد کشاورزی: برنج ارزان می شود

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و رعایت قیمت های تعیین شده در سراسر کشور از صبح امروز شنبه ۲۱ خرداد خبر داد.

به گزارش صدای بورس، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی از صبح امروز شنبه ۲۱ خرداد گفت: چهار هزار نفر در کشور کار نظارت بر کل زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و مواد غذایی را برعهده دارند. همچنین از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهاد کشاورزی استفاده شده است.

وی افزود: در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و نظارت بر قیمت‌های تعیین شده، نظارت بر بخشی از این زنجیره در کارخانه‌های مواد غذایی خواهد بود.

ساداتی نژاد، کالاهای مورد بررسی را شامل محصولات کشاورزی، لبنیات، حبوبات، برنج وارداتی، شکر و روغن عنوان و بیان کرد: از آغاز زنجیره توزیع تا فرآوری در کارخانه و توزیع آنها مورد نظارت بازرسان قرار خواهد گرفت. تعزیرات هم با توجه به ضوابط جدیدی که برای این دستگاه تعیین شده و افزایش اختیارات، به نظارت‌ها کمک می‌کند. در این مانور قیمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورتی که بیش از قیمت تمام شده ارائه و عرضه شوند به تعزیرات معرفی خواهند شد. مردم هم با شماره ۱۲۴ تخلفات گران فروشی را به تعزیرات اعلام کنند.


بیشتر بخوانید: برنج وارداتی گران می‌شود؟


وزیر جهاد کشاورزی درباره اقدام برخی کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود اظهار داشت: شرکت‌های تولید کننده مواد لبنی فقط ۴ قلم کالای اساسی که قیمت آنها اضافه و به کارخانجات اعلام شده را می‌توانند افزایش دهند.

وی ادامه داد: گزارشی در خصوص افزایش مواد لبنی غیر از اقلام اعلام شده به ما واصل شد که کارخانه لبنی مورد نظر را خواستیم و قرار شد قیمت را کاهش دهند. با تخلفی که صورت گرفته برخورد شد و همچنین نظارت مستمر داریم که قیمت محصولات لبنی افزایش داده نشود.

ساداتی نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی از کارخانجات لبنی را کاهش تولید چهار قلم اصلی خواند و گفت: قرار شد تحت هیچ شرایطی، تولیدات این چهار قلم لبنیات کاهش نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنج گفت: دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش عرضه و برخی سودجویی ها بود که سبب شد قیمت برنج ایرانی کاهش یابد. در فصل برداشت برنج هستیم که تعدیل (کاهش) هایی به آن اعمال خواهد شد.

به گزارش مهر، وی تأکید کرد: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برنج خارجی با کیفیت بالاتر وارد کرده که به کاهش قیمت آن می‌انجامد. همچنین ۵۰ هزار هکتار اراضی کاشت برنج قراردادی با شرکت بازر گانی دولتی داریم که به محض ورود بازار، به کاهش قیمت برنج ایرانی منجر می‌شود.

کد خبر 453218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید در مورد گرانی بنزین

    خبرهای جدید در مورد گرانی بنزین

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین به هیچ‌وجه صحت ندارد، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه افزایش قیمت و هیچ سناریویی برای طرح این مسائل به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع نشده است.

  •   فراوانی روغن گران در فروشگاه‌ها

    چه عاملی باعث کاهش خرید روغن در بازار شد؟

    فراوانی روغن گران در فروشگاه‌ها

    نوش دارو پس از مرگ سهراب! پس از کمبود و گرانی روغن، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصمیم به اطلاع رسانی و تعیین میزان مصرف روغن با شعار "به اندازه نیاز خرید کنید"برای خانوارها گرفته اند و موج جدیدی برای سرپوش افزایش قیمت ایجاد کرده اند.

  • تن ماهی کم شده اما گران نشده

    تن ماهی کم شده اما گران نشده

    دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از سوی تولیدکنندگان در بازار محدود شده، اما هنوز افزایش قیمتی برای این دو کالا رخ نداده است.

  • سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    در سال‌های گذشته با وجود تأکید متولیان بر رونق تولید، این بخش در عمل در محاق قرار گرفت تا از ناحیه تولید کمک چندانی به ارتقای سطح اشتغال و ریشه‌کن کردن فقر مطلق نشود. اما چه مؤلفه‌های احتمالی در سال ۱۴۰۱ پیش پای صنایع داخلی و محیط کسب‌وکار قرار دارد که به طور بالقوه باعث خواهد شد بخش تولید دچار لطمه شود؟

  • قیمت جدید حبوبات اعلام شد

    قیمت جدید حبوبات اعلام شد

    نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد در فاصله یک‌ماه خرداد قیمت لوبیا چیتی با جهش ۱۵ هزار تومانی مواجه بوده است.

  • واردات حبوبات زیاد می‌شود

    واردات حبوبات زیاد می‌شود

    دبیر انجمن حبوبات گفت: پیش‌بینی می‌شود خشکسالی در سال جاری میزان تولید حبوبات را کاهش بدهد از این‌رو تجار اقدام به واردات حبوبات بیشتر از سال گذشته خواهند کرد.

  • قارچ خوراکی لاکرچی شد

    قارچ خوراکی لاکرچی شد

    دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران گفت: تولید قارچ پیش از اصلاح نظام یارانه‌ای مزیت مطلق سرمایه‌گذاری بود اما هم اکنون جزو مزیت‌های نسبی سرمایه‌گذاری هم قرار نمی‌گیرد چراکه از سبد غذایی خانوارها خارج و به یک محصول لوکس تبدیل شده است.

  • رب گوجه‌فرنگی کمیاب شد

    رب گوجه‌فرنگی کمیاب شد

    بررسی وضعیت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها و کمبود رب گوجه فرنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =