بازار سرمایه و ابهامات بی‌پایان

در حال حاضر با توجه به شرایط اصلاحی و فرسایشی بازار نمی‌توان پیش‌بینی مثبتی برای بازار در هفته آینده داشت.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازار سرمایه در هفته‌های پیش‌رو تحت تاثیر اخبار خواهد بود و انتظار رشد یا ریزش قابل توجهی از بازار نخواهد بود.


محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: شرایط بازار سرمایه در حالی با ابهامات سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که باید دست‌کم دو سالگی اصلاح و فرسایش سنگین بازار را یادآور شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اصلاحی و فرسایشی بازار نمی‌توان پیش‌بینی مثبتی برای بازار در هفته آینده داشت.

خادمی بیان کرد: ابهامات سیاسی محور برجام بزرگترین عامل ابهام در بازار سرمایه بوده که ماه‌هاست دامن گیر بازار است و با توجه به اخبار حول محور برجام به نظر می‌رسد حداقل تا یک یا دو ماه آینده تکلیف برجام مشخص نشود و مسیر فرسایشی بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هرچند نباید از این موضوع چشم‌پوشی کرد که رشد دلار و ورود آن به قیمت‌های بالای ۳۲ هزار تومان نشان از کاهش امیدها برای به نتیجه رسیدن برجام است که به تبع آن در صورت ادامه این روند افزایشی نرخ ارز باید منتظر رشد تورمی بازار به مانند سال‌های ۹۸ و ۹۹ باشیم.

وی افزود: در نهایت اتفاقات سیاسی و اخبار منتشر شده از اوضاع خاورمیانه و رزمایش اسرائیل در منطقه ابهامات بازار سرمایه را دو چندان کرده است.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: امید است با رفع این ابهامات از سر بازار سرمایه روند طبیعی و تحلیلی به بازار سهام بازگردد و سهامداران بیش از این متضرر نشوند.

خادمی گفت: بازار سرمایه در هفته‌های پیش‌رو تحت تاثیر اخبار خواهد بود و انتظار رشد یا ریزش قابل توجهی از بازار نخواهد بود.

کد خبر 453210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =