آغاز طرح برخورد با مشترکان بدمصرف از اول تیرماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال برای نخستین بار و براساس قانون با مشترکان بدمصرف یعنی کسانی که بیش از دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند برخورد خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا بختیاری اظهار کرد: به مشترکان پرمصرف و بدمصرف، از طریق قبض یا پیامک اخطارهای متواتر داده شده است و از ابتدای تیرماه و بدون اخطار مجدد، آب شرب این دسته از مشترکان به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد.

بختیاری با اشاره به این‌که برای آن دسته از مشترکانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند آب بها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: با اجرای این طرح شاهد تفاوت معنادار در تعرفه مشترکان بدمصرف خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: تعامل با کشورهای همسایه؛ راهبرد ایران در رودخانه‌های مرزی


طبق اعلام وزارت نیرو، وی به افزایش ۶۰ درصدی تعرفه آب مشترکان بدمصرف اشاره کرد و گفت: اگر تغییری در رفتار مشترکان بدمصرف دیده نشود، آب شرب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما چنانچه شاهد تغییر رفتار و کاهش مصرف آنان باشیم فقط یک‌بار با محدودیت روبرو خواهند شد.

بختیاری با بیان این‌که الگوی مصرف برای هر خانوار تهرانی ۱۴ مترمکعب در ماه یا ۱۴۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است، افزود: ۴۰ درصد مشترکان تهرانی مطابق الگو و ۲۰ درصد کمی بیش از الگو آب مصرف می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده مشترکان پرمصرف و بدمصرف هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: هم اکنون به طور متوسط در هر ثانیه ۴۰ هزار لیتر آب در شهر تهران مصرف می‌شود و تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان یعنی ۴۰۰۰ لیتر در ثانیه، تهران از تنش آبی تابستان امسال عبور خواهد کرد.

کد خبر 453123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =