توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می شود، درحالیکه نیاز تهران تا ۲ هزار تن بوده اما طی دو سال اخیر کمتر شده است.

به گزارش صدای بورس، مهدی یوسف خانی گفت:هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی کمتر از ۴۰ هزار تومان و خرده فروشی با احتساب ۱۰ درصد سود ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است.

یوسف خانی می گوید: با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت نهاده های دامی، نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد که در شرایط کنونی به سبب شرایط عرضه و تقاضا ۱۵ هزار تومان کمتر از این نرخ عرضه می شود.


بیشتر بخوانید: قیمت جوجه یکروزه به ۲ هزار تومان کاهش یافت


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به شرایط مازاد عرضه در برابر تقاضا، پشتیبانی امور دام اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی مرغ مازاد کرده است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در برخی خرده فروشی ها ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است، درحالیکه طبق اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، به رغم نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ، اما در شرایط کنونی عرضه بالاتر از ۴۵ هزار تومان گرانفروشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اتحادیه و تشکل های تولیدی می گویند که با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه بر تقاضا پیش بینی می شود که تا پایان ماه نرخ تغییری نداشته باشد، هر چند در ماه های آتی به نرخ مصوب خواهیم رسید.

کد خبر 453054

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رئیس جمهور: در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد

    رئیس جمهور: در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد

    رئیس‌جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =