قیمت جوجه یکروزه به ۲ هزار تومان کاهش یافت

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه، یک تا ۲ هزار تومان است که با نرخ مصوب، ۱۳ هزار تومان اختلاف دارد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا صدیق پور گفت: با اصلاح نظام یارانه قیمت ۲ قلم‌ نهاده مصرفی ذرت و کنجاله سویا ۵ برابر افزایش یافت که به طبع ۲.۵ برابر قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

به گفته او، با افزایش ۵ برابری قیمت نهاده‌ها، نرخ هر قطعه جوجه یکروزه ۱۵ هزار تومان مصوب شد، در حالی که هم اکنون با قیمت یک تا ۲ هزار تومان به فروش می رسد و تولیدکننده صرفا به منظور جلوگیری از معدوم سازی با این نرخ عرضه می‌کند.


بیشتربخوانید:پای تبانی در میان است!


صدیق پور می‌گوید: طبق برنامه ستاد تنظیم بازار در شرایط عادی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه تولید می‌شود که برای خرداد، برآوردها حاکی از آن است که تولید به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: پشتیبانی امور دام باید مازاد تولید مرغداران را خریداری کند تا اطمینان خاطر برای پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایجاد شود و اقدام به جوجه ریزی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر آمار انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، پس از اصلاح نظام یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید با ابلاغ مصوبه وزارت جهاد کشاورزی، ۲ تا ۳ میلیون قطعه جوجه صادر شده؛ در حالی که با کاهش ۳۰ درصدی تولید، ۳۰ تا ۴۰ میلیون قطعه جوجه مازاد است.

کد خبر 452829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =