۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
« دتوزیع » چقدر سود تقسیم کرد؟

امروز در مجموعه تلاش با حضور ۸۹.۴۸ درصد از سهامداران، شرکت توزیع داروپخش مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کرد که در آن پس از استماع گزارش هیات مدیره تصمیماتی اتخاذ شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت توزیع داروپخش شرکتی تجاری - خدماتی است که در زمینه تهیه و تدارک انواع داروهای انسانی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، توزیع و فروش آنها در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

حمیدرضا مرادی، مدیر عامل شرکت توزیع داروپخش، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده بدون فروش رمدسیویر ۱۰۹ درصد ارتقای فروش داشتیم؛ همچنین در اردیبهشت هم رشد ۷۰ درصدی را ثبت کردیم. شرکت‌های دارویی در تلاش هستند که افزایش نرخ ۳۰ تا ۵۰ درصدی را دریافت کنند.

وی در خصوص افزایش سرمایه "دتوزیع" افزود: شرکت معاف از مالیات نیست بنابراین افزایش سرمایه از سود انباشته نخواهد داشت و سود انباشته تقسیم شده است. در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هم بستگی به تصمیم مدیران بالادستی دارد.


  • بیشتر بخوانید:

رابطه حذف ارز ترجیحی با فعالیت شرکت های بورسی


مدیرعامل "دتوزیع" در مورد سایر برنامه‌های شرکت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر محصولات شرکت داروسازی دانا با تیپیکو تداخل دارد، شرکت ترجیح می دهد با شرکت های پخشی که این چالش را با آنها ندارد همکاری کند. اما با این وجود در نظر داریم ۵ درصد محصولات دانا را در سبد فروش خود افزایش دهیم. در دتوزیع ریسک وصول مطالبات کمتر از سایر شرکت‌هاست. همچنین در سال جدید برنامه افزایش یک تا دو درصدی از سهم بازار را داریم.

مرادی تصریح کرد: عملکرد شرکت توزیع داروپخش در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تحت تاثیر رقابتی شدن بازار دارو قرار داشته است. با وجود مشکلات در زنجیره تامین تولیدکنندگان داخلی و تاثیر تورم بر صنایع مختلف و همچنین بحران پاندمی ویروس کرونا، مبلغ فروش شرکت نسبت به سال مالی گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که مدیریت شرکت با تخصیص بهینه منابع مالی و مدیریت هزینه ها، منجربه رشد ۹۱ درصدی در سود ناخالص، ۱۲۲ درصدی در سود عملیاتی و ۱۵۰ درصدی در سود خالص شرکت نسبت به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ شده است.

« دتوزیع » چقدر سود تقسیم کرد؟

در انتها روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و سود ۴۲۴۰ ریالی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

کد خبر 453010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =