پرداخت نقدی یارانه‌ها تا پیاده سازی کالابرگ، ادامه دارد

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: در ماه‌های آتی اگر موضوع کالابرگ به هر دلیلی پیاده‌سازی نشود، روش پرداخت نقدی یارانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، محمدمهدی سبحانیان گفت: اگر قرار به پرداخت کالابرگ باشد، یارانه‌ها در قالب اعتبار خرید به کارت‌های افراد پرداخت می‌شود که بر اساس آن مردم می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از آن اعتبار خرید استفاده کنند.

در پرداخت نقدی فرد می‌تواند یارانه را برای هر مصرفی از جمله سینما و پارک انجام دهد، اما حاکمیت اعتقاد دارد تا افراد بتوانند با این منابع مایحتاج سفره خودشان را تأمین کنند و به همین جهت از کالابرگ استفاده می‌کند.

به گفته او، آنچه دولت در قانون بودجه توسط مجلس مکلف به انجام شده، پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی است. انجام این کار مستلزم زیرساخت‌های لازم در کل کشور بوده و عملاً انجام فوری آن میسر نبود، در نتیجه تصمیم گرفته شد طی دو ماه نخست سال، پرداخت نقدی صورت بگیرد و به‌محض اینکه زیرساخت‌های لازم آماده شد و سایر ملاحظاتی که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصمیم درباره تداوم این شیوه یا اختصاص کالابرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ظهور رانت‌های جدید با حذف ارز ترجیحی


سبحانیان گفت: هیچ تغییری در مبلغ و افرادی که یارانه دریافت می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد. همان افرادی که تا به امروز یارانه دریافت کرده‌اند و کسانی که بر اساس تقاضا، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند، مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد. عزم دولت این است که کمترین تفاوت و تغییری در شیوه خرید مردم اتفاق بیفتد و رضایت خاطر مردم از این‌ جهت فراهم شود. همچنین تا به امروز هیچ بحثی در هیچ محفلی درباره تغییر یارانه بنزین مطرح نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اردیبهشت امسال، دولت برای تغییر نحوه پرداخت ارز ترجیحی به کالاهای اساسی تصمیم گرفت تا یارانه پرداختی از واردکننده به مصرف کننده برسد. بنابراین، مبلغ یارانه پرداختی افزایش پیدا کرد.

کد خبر 452968

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دهک بندی یارانه ها ۶ ماه یک بار بازنگری می شود

    دهک بندی یارانه ها ۶ ماه یک بار بازنگری می شود

    معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون دو فهرست از متقاضیان معترض به دهک‌بندی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است، گفت: دهک‌بندی‌ها هر سال یکی دو بار رسیدگی می‌شود.

  • خبرهای جدید در مورد گرانی بنزین

    خبرهای جدید در مورد گرانی بنزین

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین به هیچ‌وجه صحت ندارد، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه افزایش قیمت و هیچ سناریویی برای طرح این مسائل به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع نشده است.

  • افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =