۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
افزایش ۸۰ درصدی قیمت لبنیات

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای قیمت لبنیات حدود ۸۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کردند این در حالیست که افزایش قیمت سبد محصولات لبنی نسبت به تورم پایین‌تر است.

به گزارش صدای بورس، نشست خبری انجمن صنایع فرآورده های لبنی به مناسبت روز جهانی شیر با حضور هیات مدیره این انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست حسین چمنی مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنی با بیان اینکه چالش مصرف شیر همواره در کشور مطرح بوده است، گفت: کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و کاهش ارزش ریال باعث تغییر رفتار مردم شده است. و تاثیرات منفی خود را در هرم غذایی و سبد غذایی مردم گذاشته است.

وی کاهش مصرف شیر در ۴ سال اخیر را حدود ۴۰ درصد خواند و افزود: تبعات کاهش مصرف شیر در گرسنگی سلولی غیر قابل جبران است.


بیشتر بخوانید: مجوز افزایش قیمت لبنیات صادر شده است؟


چمنی با بیان اینکه کاهش مصرف شیر به ۳ گروه متضرر می‌کند، گفت: دولت بزرگترین وظیفه آن ایجاد فرصت شغلی است و صنعت لبنی برای بیش از ۲ میلیون نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت فرصت شغلی ایجاد کرده است و این فرصت شغلی از سوی بخش خصوصی ایجاد شده و اگر کاهش مصرف ادامه داشته باشد فرصت‌های شغلی نیز از بین می‌رود.

مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنیات با بیان اینکه کاهش مصرف شیر به صنعت زیان وارد کرده است، افزود: مصرف شیر از مدارس باید آغاز شود و در عادت غذایی فرزندان باید گنجانده شود از این‌رو طرح شیر مدارس باید به عنوان فرهنگ در مدارس جا بیفتد.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: طرح شیر مدارس به صورت ناقص مصوب و اجرا شده است و ۵ تا ۶ درصد از نیاز کودکان به شیر را تامین می‌کند و اگر پیوست فرهنگی این کار بدرستی انجام می‌شد عادت مصرف شیر در کودکان ایجاد و نهادینه می‌شد. میانگین مصرف لبنیات در اتحادیه اروپا غربی حدود ۲۶۰ کیلوگرم در سال است و این در حالیست که سرانه مصرف در ایران کمتر ۹۰ کیلوگرم است.

کد خبر 452954

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =