افزایش تقاضا بر سهام دلاری محور

انتظار داریم گروه های متوسط و کوچک تر در هفته آینده بیشتر مورد توجه خریداران قرار بگیرند.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ در بازارهای موازی به جهت جهش تورمی افسارگسیخته شاهد افزایش قیمت ها و همچنین شاهد افزیش نرخ دلار که یکی از مولفه های تاثیرگذار بر روی بازار سرمایه است، هستیم که می تواند باعث افزایش تقاضا در کلیت بازار بخصوص سهام دلاری محور شود.
مسعود مهدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: معاملات بازار سرمایه در چند روز اخیر با افت محسوس ارزش معاملات و کاهش قیمت ها و معامله در دامنه منفی در اکثریت گروه ها بخصوص سهام شاخص همراه بود؛ پس از برخورد شاخص کل به محدوده مقاومتی ۱/۶۰۰ هزار واحدی و افزایش عرضه ها به نوعی بهانه ای شد برای شروع اصلاح چند روز اخیر.
وی افزود: در این بین سه مولفه تاثیرگذار بر روند معاملات به این شرح هستند:
۱-ارزش معاملات خرد سهام که با کاهش قابل توجهی مواجه شده است؛
۲- خروج پول حقیقی از بازار در چند روز متوالی و همچنین ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت که در صورت ادامه دار بودن کار را برای بازار سخت می کنند؛
۳- با توجه به ابهام در ادامه از سرگیری مذاکرات وین و برجام بازار از این منظر در نوعی بلاتکلیفی و ترس به سر می برد.
این فعال بازار سرمایه بیان کرد: البته در بازارهای موازی به جهت جهش تورمی افسارگسیخته شاهد افزایش قیمت ها و همچنین شاهد افزیش نرخ دلار که یکی از مولفه های تاثیرگذار بر روی بازار سرمایه است، هستیم که می تواند باعث افزایش تقاضا در کلیت بازار بخصوص سهام دلاری محور شود.
به گفته مهدیان، برای بازار هفته آینده با توجه به این که تنها سه روز کاری هم پیش رو داریم، انتظار می رود بازار کم حجم و خالی از هیجانی را داشته باشیم با نوسانات منفی.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در گروه خودرویی و حمل ونقل با توجه به مدل معاملات روز چهارشنبه می توانیم معاملات پرحجم تر با نوسانات مثبتی از آنها شاهد باشیم، اما با توجه به ابهاماتی که گفته شد، همچنان انتظار داریم گروه های متوسط و کوچک تر در هفته آینده بیشتر مورد توجه خریداران قرار بگیرند.

کد خبر 452918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =