۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
پیش‌بینی قیمت طلا

افزایش قیمت دلار در مدت اخیر باعث شد طلای داخلی نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد. این فلز گرانبها، پس از مدت‌ها وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شده است.

به گزارش صدای بورس، افزایش اخیر قیمت دلار باعث شد قیمت طلا و سکه نیز در مسیری صعودی قرار بگیرد.

طلا پس از مدت‌ها مجددا وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شد و سکه نیز درحال پیشروی در کانال ۱۵ میلیون تومانی است.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد اتفاقات جدیدی در بازار طلای داخلی بودیم. اخبار و نشانه‌های نامطمئنی در رابطه با روند مذاکرات رسیده است که نشان از سخت‌تر از شدن مسیر توافقات در پرونده هسته‌ای ایران دارد.

او ادامه داد: اینها نشانه خوبی نبود و باعث شد قیمت دلار افزایش پیدا کند. این افزایش اثر مستقیم روی بازار طلا داشت و رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را برای طلای ۱۸ عیار دیدیم.


بیشتر بخوانید: آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟


این کارشناس درمورد بازارهای بین‌المللی نیز توضیح داد: از طرف دیگر در بازارهای جهانی نیز عدم ثبات رمزارزها و همچنین افزایش تورم کشورهای مختلف و مثبت نبودن نتایح سیاست‎‌های آمریکا برای کاهش تورم، باعث شد قیمت انس جهانی نیز افزایش باید. بنابراین در دو جهت فشاری را بر بازار طلا شاهد بودیم.

پیش‌بینی قیمت طلا

او همچنین گفت: در روزهای آتی انتظار می‌رود روند انس جهانی تغییری نکند و این شیب با ملایمت ادامه‌دار باشد.

محبی، عدم حصول توافقات و اخبار ضدونقیض درخصوص جایگزینی روسیه و ایران را برای فروش نفت به چین، از عوامل افزایش نرخ دلار در کشور دانست. این موارد می‌تواند به طور مستقیم روی قیمت طلا موثر باشد.

او همچنین یافتن بازار جهانی جدیدی برای فروش نفت، حصول توافقات و رفع کسری بودجه، کاهش چاپ پول و سرعت گردش پول را از مواردی دانست که هرکدام می‌تواند بر کاهش نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

به گزارش تجارت نیوز،این کارشناس در پایان گفت: درصورت ثابت بودن شرایط فعلی انتظار کاهش قیمت طلا نمی‌رود. طلا احتمالا با شیب بسیار ملایم‌تر از تورم ادامه مسیر می‌دهد.

کد خبر 452880

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    هرچند پارسال سرعت رشد قیمت در همه بازارها به میزان محسوسی کاهش یافت و نرخ‌های بازدهی در همه بازارها در مقایسه با نرخ‌های بازدهی مربوط به سال ۹۹ نزول کرد. بااین‌حال متوسط قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۱۶ درصد رشد کرد.

  • دستگیری ۱۶ نفر از سرشاخه ها و اخلالگران در بازار

    دستگیری ۱۶ نفر از سرشاخه ها و اخلالگران در بازار

    سخنگو و معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی از دستگیری ۱۶ سرشاخه اصلی و اخلالگر ارز فردایی و طلا خبر داد.

  • سیاستگذاری اقتضایی چگونه مسیر رشد بورس را مسدود می‌کند؟

    سیاستگذاری اقتضایی چگونه مسیر رشد بورس را مسدود می‌کند؟

    بازگشت یا عدم بازگشت طرف‌های مذاکره به اجرای برجام، زمان و چگونگی احیای آن اصلی‌ترین موضوعی است که نه‌تنها بازار سهام، بلکه کل اقتصاد را در بلاتکلیفی و انتظار نگه داشته است. فرسایشی شدن این روند در کنار تداوم رشد نقدینگی، باعث بازگشت مجدد انتظارات تورمی و رشد نرخ ارز شده است.

  • چرا بورس‌کالا در میدان عمل کارایی نداشته است؟  

    چرا بورس‌کالا در میدان عمل کارایی نداشته است؟  

    برخلاف بازار مالی و مشتقه عملکرد حجمی و ارزشی بورس کالا در بخش بازار فیزیکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به زمان مشابه قبل افزایش داشته است. البته عمده رشد حجم معاملات در بازار فیزیکی مربوط به گروه صنعت بود که این موضوع نیز ناشی از پذیرش مجدد سیمان در این بازار و فروش عمده این محصول در این بازار از تابستان سال ۱۴۰۰ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =