۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کشور چطور اداره می شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش کردیم تا با مدیریت هزینه‌ها و مصارف، خلق پول نشود که خوشبختانه در این راه موفق بوده‌ایم‌.

به گزارش صدای بورس، مسعود میرکاظمی درباره اینکه بانک مرکزی بدون تنخواه از چه منبعی بودجه را تامین کرده است گفت: بودجه از محل درآمد مالیاتی، درآمد نفتی و سایر درآمدها تامین شده است.

وی افزود: همچنین تلاش کرده‌ایم، مدیریت بر هزینه ها داشته باشیم و این مهم تر از بقیه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مصارف را کنترل کرده‌ایم، اظهار داشت: خلاف آنچه در دولت‌های قبلی انجام می‌شد و این دولت‌ها استقراض می کردند، تلاش این بود که استقراض نداشته باشیم؛ البته فعالیت‌های عمرانی خود را نیز محدود کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: شکستنی است با احتیاط مدیریت شود / بر زمین مانده‌های اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ کدام‌اند؟


وی ادامه داد: از ماه سوم و چهارم پرداخت های بهتری روی پروژه های عمرانی انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هزینه‌ها را طوری مدیریت کردیم تا خلق پول نشود و خوشبختانه در این راه موفق بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، میرکاظمی اضافه کرد: در شش ماه ۱۴۰۰ عملکرد ما معطوف بر مدیریت مصارف بود و در دو ماه ۱۴۰۱ تلاش شد تا با مدیریت مصرف خلق پول نکنیم.

کد خبر 452865

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • با یک‌گل بهار نمی‌شود / آیا تورم در ۱۴۰۱ کاهشی می‌شود؟

    با یک‌گل بهار نمی‌شود / آیا تورم در ۱۴۰۱ کاهشی می‌شود؟

    در تورم، توزیع درآمد به سمت نابرابری حرکت می‌کند. افرادی که توان لابیگری، زدوبند، توان دریافت تسهیلات از بانک‌ها، دلالان، بعضی از تولیدکنندگان و صاحبان بعضی از کسب‌وکارها، کاسبان تورم هستند و عمده مردم بازندگان و قربانیان تورم هستند.

  • سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    در سال‌های گذشته با وجود تأکید متولیان بر رونق تولید، این بخش در عمل در محاق قرار گرفت تا از ناحیه تولید کمک چندانی به ارتقای سطح اشتغال و ریشه‌کن کردن فقر مطلق نشود. اما چه مؤلفه‌های احتمالی در سال ۱۴۰۱ پیش پای صنایع داخلی و محیط کسب‌وکار قرار دارد که به طور بالقوه باعث خواهد شد بخش تولید دچار لطمه شود؟

  • داستان خصوصی‌سازی از کجا در اقتصاد ایران آغاز شد؟

    داستان خصوصی‌سازی از کجا در اقتصاد ایران آغاز شد؟

    در ایران جز در مواردی خاص از جمله دوران پس از استقرار نظام مشروطه، آن هم برای مدتی بسیار کوتاه و دوره جنبش ملی کردن صنعت نفت، بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌دار ملی هیچ‌گاه پایگاه اجتماعی دولت را تشکیل نداده است.

  • عوارض متورم / دولت رئیسی برای عوارض خروج از کشور  چه خوابی دیده بود؟

    عوارض متورم / دولت رئیسی برای عوارض خروج از کشور چه خوابی دیده بود؟

    در دولت حسن روحانی و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ نیز چنین جهش یکباره‌ای در نرخ عوارض خروج از کشور لحاظ شد. افزایش سه برابری نرخ عوارض خروج از کشور در دولت پیشین انتقادات بسیاری را برانگیخت چرا که مبلغ عوارض خروج از کشور ناگهان از ۷۵ هزارتومان به به ۲۲۰ هزارتومان رسانده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =