۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
 آخرین قیمت شکر در بازار

بنابر اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران ۱۴۰ هزارتن شکر استحصال شده از محصول نیشکر تولید داخل، برای تنظیم بازار این کالای استراتژیک به صورت سراسری توزیع خواهد شد و همچنین با آغاز ثبت سفارش های جدید بخشی از شکر مورد نیاز کشور وارد خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، اخیرا شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده که با برداشت محصولات جدید بهاره از سطح مزارع نیشکر کشور و ارسال آن‌ها به کارخانجات تولید شکر، تولیدات داخلی این محصول برای توزیع و مصرف، وارد بازار خواهد شد.

بنا بر اعلام این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۰ هزار تن شکر نیز برای مصارف صنف و صنعت و خانوار توزیع شده است و ۱۰۰ هزار تن از این کالا نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در جریان توزیع قرار دارد.

همچنین گفته شده که تأمین شکر کشور از منابع داخلی و خارجی به طور مستمر ادامه دارد که با توجه به افزایش تولیدات داخلی و تأمین از طریق واردات، انتظار می‌رود با توزیع این محصول راهبردی، بازار شکر به آرامش و ثبات برسد.


بیشتر بخوانید:قیمت شکر تغییر کرد


در گزارش این شرکت آمده است که با اصلاح قیمت شکر و ایجاد مزیت وارداتی برای آن، ثبت سفارش جدید بخش خصوصی برای واردات آن آغاز شده و به این ترتیب، بخشی از شکر مورد نیاز کشور توسط این بخش تأمین خواهد شد.

به گزارش ایسنا از فروشگاه‌های سطح شهر تهران نیز حاکی از آن است که عرضه شکر با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای محدود شده است و در حال حاضر هر بسته یک کیلوگرمی شکر برای مصرف کننده با قیمت مصوب حدود ۲۳ هزار تومان و در مغازه‌ها با قیمت آزاد کیلویی حدودا ۳۰ هزار تومان است.

کد خبر 452839

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سه نگرانی تولیدکنندگان پس از اصلاحات ارزی

    سه نگرانی تولیدکنندگان پس از اصلاحات ارزی

    عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید در فرایند اصلاح نظام پرداخت یارانه ها، در کنار توجه به وضعیت معیشت مردم، باید شرایط تولیدکنندگان را نیز به دقت رصد کرد.

  • قیمت قند و شکر اعلام شد

    قیمت قند و شکر اعلام شد

    دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از تعیین و ابلاغ قیمت مصوب قند و شکر از سوی دولت خبر داد و گفت: با توجه به نرخ تعیین شده باید هر کیلوگرم شکر و قند با نرخ‌های مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

  • حاتم‌بخشی عجیب ایران به کشورهای همسایه

    حاتم‌بخشی عجیب ایران به کشورهای همسایه

    این روزها اخبار متعددی در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشورهای همسایه همچون افغانستان، کردستان عراق و پاکستان به گوش می‌رسد که احتمالاً متأثر از افزایش قیمت‌های جهانی است.

  • سهم بالای اجاره و نان در تورم

    سهم بالای اجاره و نان در تورم

    تورم ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۱ به بالاترین سطح یک دهه در مقاطع مشابه خود در سال های اخیر رسید. بررسی سهم تورم کالاها نشان می دهد بیشترین اثر افزایش تورم از ناحیه سه بخش بوده است. نان و غلات، اجاره و حمل و نقل.

  • ایران در رتبه ۷۶ امنیت غذایی جهان

    خودکفایی در محصولات کشاورزی شدنی است؟

    ایران در رتبه ۷۶ امنیت غذایی جهان

    کمبود مواد غذایی در جهان مشکل ساز شده اما طبق اعلام سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد، وضعیت ایران در شاخص امنیت غذایی بهتر از ۱۱۹ کشور دیگر دنیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =