مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد

با پیگیری‌های انجام شده از طرف کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران، مشکل صدور ویزا برای رانندگان ایرانی از طرف پاکستان برطرف شده است.

به گزارش صدای بورس، اوایل خرداد ماه سال جاری موضوع توقف فرآیند صدور روادید از طرف انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان سیستان و بلوچستان به اطلاع کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران قرار گرفت و به دنبال آن روند پیگیری موضوع از طرف اتاق ایران آغاز شد.

سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران - درباره جزئیات این مسئله به سایت اتاق ایران گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و مذاکراتی با سازمان راهداری، وزارت خارجه و دیگر مراجع ذی‌صلاح داشتیم. البته موضوع را با رسانه‌ها نیز در میان گذاشتیم که خوشبختانه فشارها از این طرف موثر افتاد و در پاسخی که از طرف سفارت پاکستان در اختیار ما قرار گرفت، شاهد تلاش طرف مقابل برای حل مشکل به وجود آمده، بودیم.


بیشتربخوانید:نرخ تورم کدام کشور بیشتر از ایران است؟


او ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، طرف پاکستانی علت توقف روند صدور روادید را تمام شدن برچسبی که باید روی روادیدها زده شود، اعلام کرد. باید توجه داشته باشیم که موضوع حمل‌ونقل در همه بخش‌های اقتصادی کشور اثرگذار است و توقف در روند آن می‌تواند اثرات منفی بسیاری داشته باشد. در این راستا تلاش کردیم با توجه به اهمیت موضوع از همه ظرفیت‌ها برای از سرگیری فرآیند صدور روادید، استفاده کنیم.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی توقف صدور روادید برای رانندگان ایرانی در حالی اتفاق افتاده بود که طبق گزارش‌های موجود، ایران برای رانندگان پاکستان روادید ۶ ماهه صادر می‌کرد و این جریان ادامه داشته و دارد. بنابراین توقف صدور روادید روی تراز تجاری کشور اثر منفی داشت و لازم بود در اسرع وقت، مشکل ایجاد شده برطرف می‌شد.

به گزارش ایسنا، حسینی ادامه داد: در نهایت بعد از حدود یک هفته پیگیری، سفارت پاکستان، پاسخی برای ما مبنی بر حل مسئله و از سرگیری فرآیند صدور روادید برای رانندگان ایرانی از ۷ خرداد، ارسال کرد. البته در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران به این پاسخ اکتفا نکردیم و همچنان پیگیری موضوع بودیم تا اینکه در نهایت انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان سیستان و بلوچستان، ۱۰ خرداد، طی نامه‌نگاری با کمیسیون از حل مسئله و احیای فرآیند صدور روادید خبر داد.

کد خبر 452803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =