شناسایی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد خالی از سکنه جدید

وزیر راه وشهرسازی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها، معترض هستند.

به گزارش صدای بورس، رستم قاسمی گفت: به اعتراضات در مورد معرفی خانه‌های خالی از سکنه باید در سامانه آن رسیدگی شود. حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد دیگر هم شناسایی شده که به زودی اعلام می‌شود و در صورتی که مالکان واحدهای خود را اجاره ندهند، ضرر سنگینی خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن طی دو بخشِ دو میلیون واحدی در کشور شروع شده و طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در دست اجرا، خاکبرداری و سقف چینی است. امیدوار هستیم تا یک سالگی آغاز به کار دولت، ساخت دو میلیون واحد را به طور کامل آغاز کنیم و اجرای ساخت دو میلیون واحد دیگر را کلید بزنیم.


بیشتربخوانید:سهم سالانه تهرانی‌ها از تولید مسکن چقدر است؟


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، ثبت مالکیت و مستاجر بودن در سامانه املاک و اسکان، با هدف اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اجاره دادن منازل خالی به شهروندان و کاهش مبلغ اجاره بها الزامی است. آقای صباغیان نماینده مردم یزد در مجلس گفته است: هم مالک و هم مستاجر باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده و مالک یا مستاجر بودن خود را به ثبت برسانند تا آمار در اختیار دولت قرار گیرد.

کد خبر 452801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =