شاخص بر سر دوراهی!

این روزها که بازار از هیجانات به دور است، بهترین فرصت برای بازبینی سبدهای سرمایه گذاری و انتخاب سهم مناسب برای سهام داری به معنای واقعی است.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازار فردا باتوجه به تعطیلی پیش رو و نزدیک تر شدن به روز موعود انتشار گزارش شرکت های پالایشگاهی و تعیین تکلیف معامله بزرگ صنعت خودرو؛ به نظر کار خود را مشابه امروز آغاز کند.

نازنین خالقی، معاون مدیریت دارایی گروه مالی بانک ملی در گفت و گو با صدای بورس گفت: این روزها شاهد دوراهی تصمیم سرمایه گذاران بورسی هستیم. همچنین آمار حجم معاملات گواه این سردرگمی است. از یک سو نیم نگاهی به تشدید تنش در میان ایران و دولت های غربی و در صدر آنها آمریکا به واسطه یونان و بیم از سر گرفته نشدن برجام که رد پای آن را در نرخ دلار و حباب سکه می توان جستجو کرد و از سوی دیگر تردید در سرمایه گذاری در بازار سرمایه با توجه به اثر تمایل دولت به ثبات در وضعیت کنونی بورس که ممکن است بازه زمانی رشد آن را با تاخیر مواجه سازد.
وی افزود: جواب این که چه باید کرد را باید در پدیده های اقتصادی بزرگ که آغازی با تکانش های کوچک بال پروانه ای داشته اند، ببینیم و بر کسی پوشیده نیست که جهش ارزی همراه با تورم قابل توجه در صورت عدم امضای مجدد برجام، به زودی بر سر سفره اقتصادمان خواهد نشست. قصد تشویش اذهان سرمایه گذاران در این حیص و بیص و دوراهی را ندارم، ولی در دنیای کنونی که اقتصاد جهانی بهم چند باره گره خورده اند و جنگ ها و تنش های پیش بینی نشده گریبان کشورها را به سادگی می گیرد، زمان آن که با چند فاکتور محدود بتوان همه چیز را پیش بینی کرد، گذشته است و باید تک تک متغیرهای مستقل بازارها را بررسی کرد تا بتوان سبد مناسب سرمایه گذاری را انتخاب کرد.
خالقی تصریح کرد: با گذر از کلیات، برشی بر جزییات بازار اگر داشته باشیم، بازار فردا با توجه به تعطیلی پیش رو و نزدیک تر شدن به روز موعود انتشار گزارش شرکت های پالایشگاهی و تعیین تکلیف معامله بزرگ صنعت خودرو به نظر کار خود را مشابه امروز آغاز کند.
معاون مدیریت دارایی گروه مالی بانک ملی بیان کرد: فزونی قابل توجه خریداران صنعت پالایشگاهی و برتری نسبی فروشندگان مانع از هیجانات چشمگیر شاخص خواهد شد و همچنان شاهد رشد شرکت های کوچک تر با پیروزی شاخص هم وزن بر شاخص کل همانند امروز، خواهیم بود.
به گفته وی، این روزها که بازار از هیجانات به دور است، بهترین فرصت برای بازبینی سبدهای سرمایه گذاری و انتخاب سهم مناسب برای سهام داری به معنای واقعی است.

کد خبر 452737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    چرا ما صنوق بر اساس نقره در ایران نداریم