رئیسی: گام‌های خوبی در ارتقای سطح روابط ایران و تاجیکستان برداشته شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: گام‌های خوبی برای ارتقای روابط تهران و دوشنبه پس از حضور ایران در اجلاس شانگهای برداشته شد.

به گزارش صدای بورس، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در مجموعه فرهنگی سعدآباد که با حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد، به «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود و هیأت همراه وی خوش‌آمد گفت.

وی تصریح کرد: پس از نشست شانگهای احساس می‌کنم قدم‌های خوبی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداشته شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان هم در این نشست گفت: تحکیم و دوام مناسبت‌های همکاری بین ایران و تاجیکستان از آغاز دوران کاری جنابعالی، خواسته سیاست خارجی تاجیکستان بوده است.

امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت و مراسم استقبال رسمی آیت‌الله رئیسی از وی نیز صبح امروز در سعدآباد با نواختن سرود ملی دو کشور برگزار شد.


  • بیشتر بخوانید:

نان کیلویی شد


سفر امامعلی رحمان با دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی نیز شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای به دوشنبه سفر کرده بود که در جریان آن ۸ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان به امضای مقامات دو کشور رسید.

آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای نیز از دیگر دستاوردهای سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود.

به گزارش ایرنا، گفت‌وگو و رایزنی هیأت‌های علی دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور تاجیکستان به تهران است.

کد خبر 452603

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بانک‌ها حمایتی از طرح نهضت ملی مسکن نکردند

    بانک‌ها حمایتی از طرح نهضت ملی مسکن نکردند

    با گذشت ۹ ماه از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن، بجز بانک مسکن که ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه اختصاص داده، دیگر بانکها به تکلیف خود در زمینه پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سالیانه این طرح عمل نکرده‌اند.

  • بیش از ۸۰ درصد درآمدهای نفتی بصورت ارزی وصول می‌شود

    بیش از ۸۰ درصد درآمدهای نفتی بصورت ارزی وصول می‌شود

    وزیر نفت با تبیین مهمترین اقدام‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم و با مثبت ارزیابی کردن فروش نفت عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد از پول نفت صادر شده به خارج از کشور به صورت ارزی و مابقی به صورت تهاتر با دارو و کالای اساسی انجام می شود.

  • خبر جدید در مورد قیمت نان

    خبر جدید در مورد قیمت نان

    سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در حوزه نان نخواهیم داشت بلکه پرداخت یارانه‌ها برای نان سنتی اصلاح خواهد شد.

  • تعطیلی ۴ ساعته فرودگاه مهرآباد در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

    تعطیلی ۴ ساعته فرودگاه مهرآباد در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

    عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تعطیلی چهار ساعته این فرودگاه در روز (شنبه) چهاردهم خرداد به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.

  • ۳۲۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

    ۳۲۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

    مدیرعامل شرکت قشم مولد به داخلی سازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر و وزن ۳۰۰ تن نیز اشاره کرد و گفت: این ترانسفورماتور برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده و در این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

  • رئیسی ، سرزده به «متروپل» رفت

    رئیسی ، سرزده به «متروپل» رفت

    آیت الله ابراهیم رییسی رییس‌جمهور جمعه صبح وارد آبادان شد و بلافاصله از حادثه ساختمان متروپل بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =