۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
سفرهای مردم کمتر شد

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته کاهش نسبی داشت و میزان ترددهای بین‌استانی در این هفته به بیش از یک میلیون و ۶۲۳ هزار خودرو در هر روز رسید.

به گزارش صدای بورس، بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۲۵ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت ماه تا پنجم خرداد ماه در محورهای موصالاتی کشور تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشت اما در مقایسه با هفته قبل از این بررسی کاهش دو درصدی را تجربه کرد.

سفرهای مردم کمتر شد

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای ۳۰ اردیبهشت ماه تا پنجم خرداد ‌ماه برخی از استان‌ها با کاهش تردد و برخی دیگر با افزایش این آمار مواجه شدند.


بیشتربخوانید:عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در کشور چیست؟


در این میان لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان با شش درصد، شش درصد و پنج درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به هفته قبل از این بررسی تجربه کردند. اما استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس با کاهش ۱۱ درصدی، ۱۰ درصدی و هفت درصدی مواجه شدند.

سفرهای مردم کمتر شد

اما همین آمار در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد مطلق سفرهای جاده‌ای را در همه استان‌ها نشان می‌دهد. در این میان خوزستان، قم و سیستان و بلوچستان با ۳۰ درصد، ۲۶ درصد و ۲۶ درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به هفته مشابه سال گذشته و کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، زنجان و لرستان نیز با افزایش دو درصدی، چهار درصدی، پنج درصدی و پنج درصدی مواجه شدند.

سفرهای مردم کمتر شد

به گزارش ایسنا،ا طلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی مذکور نشان می‌دهد که بیش از هفت میلیون و ۴۱۹ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از ۲۰ درصد بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌ و پس از آن خودورهایی با پلاک استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 452507

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =