برگزاری دوره‌های مهارتی برای جویندگان شغل در بازار سرمایه

مشاور کانون کارگزاران بورس از برگزاری دوره مهارت حرفه‌ای نهادهای مالی برای فارغ التحصیلان جویای شغل در بازار سرمایه خبرداد.

به گزارش صدای بورس، حسین خزلی از آغاز دوره‌های مهارت شغلی در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: به منظور استخدام جوانان جویای شغل در نهادهای مالی بازار سرمایه، دوره‌های مهارت آموزی با هدف ارتقای تجربه عملی و مطابق با نیازهای بازار سرمایه از سوی هیأت مدیره کانون به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه ایران از فرصت‌های خوبی برای اشتغال افزایی جوانان جویای کار برخوردار است، افزود: با وجود رشد و تنوع نهادهای مالی در بازار سرمایه و حتی آزمون‌های مختلف برای ارائه مدارک حرفه‌ای به متقاضیان اما به دلیل ضعف مهارت شغلی اغلب آنها شاهد هستیم که فرصت‌های استخدامی موجود در این بازار به خوبی جذب نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: روزهای خوش در انتظار کامودیتی محورها


مشاور کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به آزمون‌های متنوع گواهی نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس، گفت: با وجود برگزاری این آزمون‌ها در سال‌های متمادی و ارائه مدارک حرفه‌ای به اشخاص اما به دلیل عدم تجربه کافی دارندگان این مدارک، از استخدام در نهادهای مالی باز می‌مانند و این در حالی است که صنعت مالی کشور به کارشناسان حرفه‌ای و نیروهای مجرب نیاز مبرم دارد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به فرصت خوب استخدام در نهادهای مالی بازار سرمایه و با هدف افزایش مهارت‌های حرفه‌ای مورد نیاز در صنعت مالی کشور برای جویندگان شغل، در نخستین گام کانون کارگزاران دوره گواهی نامه کاربردی کارشناس مالی صندوق‌های سرمایه گذاری را برگزار می‌کند.

به گزارش مهر، با توجه به جایگاه کانون کارگزاران در میان نهادهای مالی، این مدارک حرفه‌ای از اعتبار بالایی برخوردار بوده و این در حالی است که به منظور برخورداری از سایر مزایای شغلی در رزومه متقاضیان استخدام در نهادهای مالی، مذاکراتی با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز برای پوشش این گواهی نامه‌ها در حال انجام است.

کد خبر 452396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =