۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
در مجمع «دقاضی» چه گذشت؟

امروز در مجموعه تلاش با حضور ٩٢.۴ درصد از سهامداران، شرکت داروسازی شهید قاضی مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کرد که در آن پس از استماع گزارش هیات مدیره تصمیماتی اتخاذ شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت داروسازی شهید قاضی از شرکت‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران در راستای سیاست‌های تغییر ساختار نظام دارویی کشور از نقطه نظر مالکیت، تولید و توزیع و سوق دادن این صنعت به خودکفائی و استقلال تاسیس شده است. صنعت تولید محلول تزریقی جزء صنایع استراتژیک دارویی بوده و از اهمیت و حساسیت خاصی برخودار است، لذا در انتخاب زمین، طراحی کارخانه، تاسیسات، ماشین آلات و تکنولوژی تولید، توجه و دقت خاص اعمال شده است. شرکت داروسازی شهید قاضی در سال ۱۳۶۳ تاسیس و از بهمن ماه ۱۳۶۹ به بهره برداری رسیده است.

در این مجمع سعید باسمنجی، مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی بیان کرد: شرکت تا سال ۱۴۰۱ با ارتقاء کیفی و کمی محصولات، در تولید انواع فرآورده های دارویی استریل تزریقی در بازار داخلی همچنان، پیشرو خواهد بود و ضمن توسعه در بازار کشورهای همسایه و نفوذ در بازارهای جدید خارجی، در تولید اشکال دارویی غیر تزریقی نیز شروع به فعالیت می‌کند. همچنین آموزش و ارتقاء توانمندی کارکنان، بهبود مستمر کیفی و کمی محصولات، حفظ کرامت و ارزش های انسانی و یکپارچگی سازمانی و توسعه مشارکت از دیگر برنامه های شرکت است.

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از ۱ درصد سهام شرکت در پایان دوره مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:

در مجمع «دقاضی» چه گذشت؟


بیشتر بخوانید: سبدهای پیشنهادی هفته دوم خرداد ماه


باسمنجی در مورد سوددهی شرکت چنین گفت: آخرین پیش‌بینی درآمد هر سهم در تاریخ منتهی به ۲۹ اسفند سال قبل ۲۵۹۱ ریال بود که عملکرد واقعی شرکت در همان تاریخ به رقمی بالغ بر ۲۸۴۵ ریال رسیده است. همچنین سود انباشته در پایان همین دوره ۲.۶۲۷.۶۳۷ میلیون ریال محقق شده که پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود ۲۴۱.۱۴۹ میلیون ریال است. فروش ریالی شرکت نیز در سال مورد گزارش، نسبت به سال قبل ۱.۱۷۵.۲۰۱ میلیون ریال افزایش داشته است که این موضوع در اثر ۱.۰۲۸.۲۶۳ میلیون ریال کاهش مقدار و ۲.۲۰۳.۴۶۴ میلیون ریال افزایش نرخ است.

مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی تشریح کرد: فروش داخلی شرکت از ۴.۷۳۸.۶۳۵ میلیون ریال به ۵.۸۶۹.۹۳۳ میلیون ریال رسیده اما سود خالص شرکت از ۲.۴۶۶.۸۵۶ میلیون ریال به ۲.۴۱۱.۴۹۰ میلیون ریال و سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی در سال مالی مورد گزارش به ۳.۹۲۵ میلیون ریال است.

در نهایت این مجمع با انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار، تقسیم ۲۷۸۰ ریال سود به ازای هر سهم و تعیین مبلغ ۴۵ میلیون ریال به عنوان حق حضور اعضای هیات مدیره به پایان رسید.

کد خبر 452378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =