روزهای خوش در انتظار کامودیتی محورها

مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمون بورس گفت: باتوجه به جنگ روسیه و اوکراین قیمت کامودیتی‌ها نوسان زیادی داشته است و چون اکثر شرکت‌های بورسی کامودیتی محورند می‌تواند بر درآمدشان تأثیرگذار و سالی پر رونق در انتظار بازار سرمایه باشد.

صدای بورس - ملیکا حمزه‌ای، صادق قاسمی، مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمون بورس با بیان اینکه چشم انداز بازار در سال جاری به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله موضوعات مربوط به مذاکرات، وضعیت درآمد ارزی کشور، وضعیت کسری بودجه دولت و اصلاحات اقتصادی در زمینه یارانه کالاهای اساسی و انرژی، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و منجر به انتقال تکنولوژی به کشور شود و گشایش‌های بانکی اتفاق افتد بازار سرمایه می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به جنگ روسیه و اوکراین قیمت کامودیتی‌ها نوسان زیادی داشته است و چون اکثر شرکت‌های بورسی کامودیتی محورند می‌تواند بر درآمدشان تأثیرگذار و سالی پر رونق در انتظار بازار سرمایه باشد.


  • بیشتر بخوانید:

در مجمع " پخش " چه گذشت؟


قاسمی در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع پتانسیل رشد بیشتری دارند، گفت: مذاکرات برجام، نرخ ارز و جنگ روسیه و اکراین عواملی اثرگذار است و به خاطر شرایط تورمی ایجاد شده فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده که بر قیمت کامودیتی‌ها تأثیر می‌گذارد و عرضه هم به دلیل جنگ محدود شده است درنتیجه شاید بتوان گفت صنعت پالایشگاه بتواند یکی از سال‌های خوب خود را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمون بورس افزود: صنایع دیگر مانند شرکت‌های سیمانی، کاشی و سرامیک و شیشه هم عملکرد خوبی داشته اند. اگر معضلات برق و گاز که مشکلاتی برای فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها ایجاد کرده اند کمتر شود این دو صنعت هم می‌تواند پتانسیل خوبی برای رشد داشته باشد.

کد خبر 452363

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سرمایه‌گذاران با بازار پدرکشتگی ندارند

    سرمایه‌گذاران با بازار پدرکشتگی ندارند

    سرمایه‌گذاران دنبال سود هستند همین بازار که از آن می‌ترسند و نسبت به آن بی‌اطمینان هستند، اگر اطمینان پیدا کنند که بازار سود می‌دهد، همه به بازار باز می‌گردند.

  • تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه نحوه عرضه نفت خام در بورس با هدف تامین مالی از نقدینگی داخل کشور تغییر خواهد کرد، گفت: برای افزایش صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم، علاوه بر احیای بازارهای سنتی صادراتی، مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت ایران ایجاد شده است.

  • پیش بینی بحران غذا تا ۲۰۵۰

    پیش بینی بحران غذا تا ۲۰۵۰

    تعیین تعرفه‌های بالای صادراتی برای مواد پایه نرم، رشد قیمت‌ها، اتخاذ سیاست‌های کنترلی مصرف، استفاده از روش‌های خلاقانه برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی و تولید محصولات غذایی، تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید و رشد میزان تولید، رشد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه غذا و ... همگی از موضوعاتی هستند که در آینده کشورهای دنیا با توسل به آنها تلاش می کنند تا امنیت غذایی خود را فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =