بدهکاران بانکی را بشناسید + جدول

این هفته اطلاعات مربوط به بدهکاران ۱۷ موسسه بانکی به روزرسانی شد. بانک مرکزی فهرست بدهکاران سه موسسه بانکی جدید را منتشر کرد. نکته قابل توجه در این لیست این است که بدهکارترین افراد به سیستم بانکی کشور، افراد حقوقی و در حقیقت برخی از شرکت‌های بزرگ هستند.

به گزارش صدای بورس در ادامه انتشار فهرست بدهکاران بانکی، بانک مرکزی این فهرست را به روزرسانی کرد. در واپسین روز از اردیبهشت سال جاری، بانک مرکزی از بدهکاران سه بانک دیگر رونمایی کرد.

بانک توسعه تعاون، بانک توسعه صادرات و بانک سینا سه موسسه بانکی جدیدی هستند که وضعیت بدهکاران آنها در دسترس عمومی قرار دارد.

طلب ۷۶ هزار میلیاردی بانک سینا

بانک سینا یکی از سه موسسه بانکی است که وضعیت بدهکاران آنها از سوی بانک مرکزی منتشر شد. به روایت بانک مرکزی، بانک سینا از بابت تسهیلات غیر جاری شبکه‌ای، طلب معوقه ندارد.


  • بیشتر بخوانید:

بدهکاران ۵۰۰ میلیاردی پای میز مذاکره رفتند


اما در خصوص تسهیلات کلان شبکه بانکی، بانک سینا فهرست ۲۵ نفری از بدهکاران دارد. مجموع بدهی وصول نشده بانک سینا از این شرکت‌ها، بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. از این مجموع، شرکت احداث و بهره‌برداری آزاد راه تهران شمال، با بیش از هزار میلیارد تومان بدهی، بزرگترین بدهکار این بانک است.

بدهکاران بانکی را بشناسید + جدول

طلب ۳۶۸ هزار میلیاردی بانک توسعه صادرات

دومین بانکی که در فهرست به روزرسانی شده بدهکارانِ بانک مرکزی، اطلاعاتش وجود دارد، بانک توسعه صادرات است. در این فهرست، بدهکاران بابت تسهیلات کلان و تسهیلات غیر جاری شبکه بانکی بدهکارند.

در فهرست بدهکاران تسهیلات کلان بانک توسعه صادرات ایران، ۱۵ شخصیت حقیقی و حقوقی، سرجمع بالغ بر ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند.

در صدر این بدهکاران، شرکت فرآب با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی حضور دارد. در فهرست بدهکاران تسهیلات غیر جاری این بانک نیز ۸ شخصیت حقوقی قرار گرفته‌اند.

طلب ۲۲ هزار میلیاردی بانک توسعه تعاون

آخرین بانکی که فهرست بدهکاران آن از سوی بانک مرکزی منتشر شد، بانک توسعه تعاون است. فهرست بدهکاران تسهیلات کلان بانک توسعه تعاون مشتمل بر دو شخصیت حقوقی است و ارزش آن به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز، از این میان این دو، شرکت توسعه انرژی‌های سبز ماه آب با بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکار عمده این بانک است. در فهرست بدهکاران تسهیلات غیرجاری بانک توسعه تعاون نیز تنها نام یک بدهکار به چشم می‌خورد.

کد خبر 452301

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توضیحات بانک مرکزی در مورد تفکیک عناوین بدهکاران بانکی

    توضیحات بانک مرکزی در مورد تفکیک عناوین بدهکاران بانکی

    مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: عده‌ کمی از اشخاص و شرکت‌های دریافت‌کننده تسهیلات کلان نسبت به بازپرداخت تسهیلات به‌موقع اقدام نمی‌کنند و در سرفصل تسهیلات غیرجاری قرار گرفته‌اند که در انتشار اسامی نیز تفکیکی با عناوین «تسهیلات کلان» و «تسهیلات غیرجاری» لحاظ شده است.

  • بدهکاران ۵۰۰ میلیاردی پای میز مذاکره رفتند

    بدهکاران ۵۰۰ میلیاردی پای میز مذاکره رفتند

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد درباره آخرین وضعیت ابربدهکاران بانکی گفت: طبق آخرین آمار دریافتی از بانک‌ها برخی از بدهکارانی که اسامی آنها منتشر شده، برای مذاکره با بانک‌ها وارد عمل شده‌اند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و بعداز مذاکره با بانک و تعیین تکلیف نهایی مبالغ تصفیه شده اعلام خواهد شد.

  • ۱۰ دستور وزیر اقتصاد به بانک‌های دولتی

    ۱۰ دستور وزیر اقتصاد به بانک‌های دولتی

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در سند راهبردها و سیاست‌های بخش بانکی، ۱۰ فرمان مهم خود به بانک‌های دولتی را ابلاغ کرد.

  • سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا تغییر کرد

    سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا تغییر کرد

    سرپرست بانک سینا در حکمی امیر لعلی را به سمت سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا منصوب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =