پیش ‌بینی بازار فردا؛ ۳ خرداد ۱۴۰۱/ کدام گروه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند؟

به لحاظ رفتارشناسی با ابهامات گزارشات در برخی گروه ها همچون پالایشگاهی و وضعیت نامعلوم برجام و توقف مذاکرات، بازار در فاز تردید و ترس به سر می برد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ پیش‌بینی می‌شود برای بازار فردا با افزایش عرضه‌ها و فشار فروش مواجه باشیم، اما رفته‌ رفته در نیمه دوم معاملات انتظار می‌رود با کاهش عرضه‌ها بازار متعادلی را داشته باشیم و گروه‌های خودرویی، بانک و حمل و نقل می‌توانند مورد توجه خریداران قرار گیرند.

مسعود مهدیان، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: معاملات بازارسرمایه امروز متعادل با نوسانات منفی در اکثر گروه‌ها آغاز به کار کرد، اما با شایعاتی در مورد واگذاری خودرویی که به مزاج بازار خوش نیامد باعث رنج کشیدن منفی سنگین در این گروه شد و جو منفی به کلیت بازار سرایت کرد؛ به طوری که شاهد فشار عرضه‌ها در همه گروه‌ها بودیم.

وی افزود: شاخص کل که درگیر مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شده بود امروز با افت سنگین ۲۵ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحدی رسید؛ همچنین شاخص هم وزن هم با افت ۲ درصدی مواجه شد.


  • بیشتر بخوانید:

طرح‌های طلایی «فزر» در افق ۱۴۰۱


مهدیان بیان کرد: ارزش معاملات خرد سهام عدد ۷۱۶۲ میلیارد تومان را ثبت کرد و خروج سنگین پول حقیقی به مبلغ ۱۲۹۳ میلیارد تومان را نیز در جریان معاملات امروز شاهد بودیم که از نکات حائز اهمیت و منفی بود؛ از سوی دیگر ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت به مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان داشتیم. سه مولفه ای که آمارشان ذکر شد (ارزش معاملات خرد سهام،خروج پول حقیقی از سهام و ورود پول حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت) امروز به شدت سیگنال‌های منفی به بازار دادند.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: نکته مثبتی که وجود دارد خریداران در دقایق پایانی به خصوص در گروه خودرویی بودند که امیدواریم باعث کاهش فشار فروش در معاملات فردا شوند؛ اما به لحاظ رفتار شناسی با ابهامات گزارشات در برخی گروه‌ها همچون پالایشگاهی و وضعیت نامعلوم برجام و توقف مذاکرات، بازار در فاز تردید و ترس به سر می‌برد.

به گفته وی باتوجه به مواردی که ذکر شد و مدل معاملات برای فردا پیش بینی می شود بازار با افزایش عرضه ها و فشار فروش همراه باشد، اما رفته رفته در نیمه دوم بازار انتظار می رود با کاهش عرضه ها بازار متعادلی را داشته باشیم و گروه های خودرویی، بانک و حمل و نقل می توانند مورد توجه خریداران قرار گیرند.

کد خبر 452252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =