ضوابط اجرایی احراز هویت الکترونیکی در بانک‌ها ابلاغ شد

ضوابط اجرایی «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب‌ رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» ابلاغ شد.

به گزارش صدای بورس، پیرو بخشنامه موضوع ابلاغ «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب‌رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» مصوب جلسه مورخ ۲۴ /۱۱ /۱۴۰۰ شورای‌عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم و با عنایت به اینکه دستورالعمل مذکور صرفاً دربردارنده چارچوب و الزامات کلی حدود و نحوه ارائه غیرحضوری خدمات پایه بود، لذا ایجاب می‌کرد جزئیات فنی و اجرایی آن به‌نحوی‌که منجر به اجرای یکنواخت مفاد دستورالعمل مذکور شود، تهیه و ابلاغ شود.

بر این اساس، "ضوابط اجرایی دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی" متضمن الزامات فنی ناظر بر احراز هویت الکترونیکی، نحوه اعمال رویه‌های شناسایی غیرحضوری و نیز نحوه ارائه غیرحضوری خدمات پایه تهیه و پس از طرح و تصویب در جلسه مورخ ۱۱ /۰۲ /۱۴۰۱ کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

این دستورالعمل شامل (۴۲) ماده و (۷) تبصره است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،متن کامل ضوابط اجرایی دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را اینجا مشاهده کنید.

کد خبر 452229

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تصمیمات رئیس سازمان بورس به بهبود بازار کمک کرده است؟ / بازار روی ریل شفافیت

    عضو هیأت مدیره کارگزاری خبرگان سهام عنوان کرد:

    تصمیمات رئیس سازمان بورس به بهبود بازار کمک کرده است؟ / بازار روی ریل شفافیت

    افزایش دامنه نوسان در بازار های اول بورس و فرابورس و هر سیاستی که منجر شود بازار با سرعت بیشتری به سمت تعادل برود اقدام مثبتی است. افزایش دامنه نوسان که باعث تخلیه هیجانات و پویایی بازار می‌شود اقدام بسیار مثبتی برای بازار است در واقع نقدینگی را افزایش می‌دهد.

  • حلقه مغفول در تعادل کالاهای اساسی چیست؟ / فرصت سوزی

    حلقه مغفول در تعادل کالاهای اساسی چیست؟ / فرصت سوزی

    بررسی بازار کالاهای اساسی نشان می دهد اولا بخشی از رشد قیمت کالاهای اساسی ناشی از رشد قیمت دلار در سه سال گذشته است که به فشار ناشی از هزینه‌ها برای تولیدکننده‌ها تبدیل شده است و بخش دیگر به دلیل فنر قیمتی ناشی از سیاست‌های محدودکننده دولت می باشد که به یک شکاف شدید در حساب‌های مالی بنگاه‌های فعال منتهی شده و امروز پیرو این سیاست دولت، شکاف موجود با رشد شدید قیمت خودنمایی کرده است.

  • لارنس کلاین؛ متخصص اقتصادسنجی

    لارنس کلاین؛ متخصص اقتصادسنجی

    لارنس رابرت کلاین، اقتصاددان آمریکایی روز ۱۴ سپتامبر ۱۹۲۰ در شهر اوماها (ایالت نبراسکا) به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیل شدن از کالج لس آنجلس سیتی، جایی که روش‌های محاسبه انتگرال و محاسبات خرد را فرا گرفت، به دانشگاه کالیفرنیا رفت و مدل‌سازی رایانه‌ای را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =