۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
گزارش سالانه خوب " کسعدی "

حاشیه سود ناخالص این نماد در سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۷ درصد رسیده و افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

صدای بورس - وحید بلالی؛ کاشی سعدی یکی از نمادهای گروه کاشی و سرامیک است، این نماد دارای eps نسبتا خوب در ناحیه ۸۰۰ ریال، pبرs در ناحیه ۲ و نسبت pبرe پایین تر از گروه است، این نماد در صورت مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد.

کسعدی توانسته افزایش درآمد عملیاتی ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد و این درآمد را به ۲۱۰ میلیارد برساند. حاشیه سود ناخالص این نماد در سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۷ درصد رسیده و افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان تجربه کرده است. حاشیه سود خالص نیز از ۱۷ درصد به ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است که نشان دهد شرکت هم از لحاظ سود ناخالص و هم از لحاظ سودخالص وضعیت بهتری نسبت به سال ۹۹ دارد.

تحلیل قیمتی
کسعدی از سقف تاریخی خود ۸۵ درصد ریزش کرده بود که اکنون به ۷۵ درصد ریزش رسیده و این نماد در چهار ماه اخیر شاهد تقاضا بوده است؛ البته تقاضا در کسعدی بیشتر از جنس کف سازی نسبتا صعودی بوده و هنوز به شکل روند پرقدرت صعودی نرسیده است.

Chart کسعدی, MN1, 2022.05.22 10:25 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

تصویر زیر نشان می‌دهد کسعدی توانسته از یک روند ریزشی پرقدرت فرار کرده و با کف سازی بتواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند، کسعدی بعد از برخورد با مقاومت تنکان در تایم فریم ماهانه به صورت نوسانی درآمده است و اکنون باید دید این روند نوسانی را چه زمانی می تواند به یک روند صعودی تبدیل کند؟

Chart کسعدی, MN1, 2022.05.22 10:28 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کسعدی در تایم فریم هفتگی بعد از چند هفته پرتقاضا شدن در هفته گذشته با یک کندل قوی ریزشی مواجه بود، البته در آغاز این هفته در معاملات شنبه و یکشنبه توانست برخی از سفارشات را به سمت بالا جمع آوری کند.

Chart کسعدی, W1, 2022.05.22 10:26 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کسعدی در تایم فریم روزانه به جهت پیگیری روند ریزشی هفته آخر اردیبهشت، شنبه را ریزشی آغاز کرد و این ریزش تا یکشنبه نیز ادامه یافت، اما نکته مثبت جمع آوری سفارشات به سمت بالا در معاملات یکشنبه بود و این نماد آخرین قیمت بالاتر از قیمت پایانی در معاملات روز یکشنبه کسب کرد.

Chart کسعدی, D1, 2022.05.22 10:26 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۵۰ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی و ۵ درصد نیز حقیقی هستند و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز یکشنبه عبارت است از:
در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۱.۱ میلیون سهم
سرانه: ۸ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱.۱ میلیون سهم
سرانه: ۱۲ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۲۳ هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۴۷ هزار سهم
سرانه: ۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴۷ هزار سهم
سرانه: ۴ میلیون تومان

تقریبا حقوقی این نماد در روز یکشنبه معاملات پرقدرتی نداشته و تنها در محدوده منفی ۲۳ هزار سهم را خریداری کرده و باعث شده آخرین قیمت بالاتر از قیمت پایانی ثبت شود، این نماد با رنج منفی حقیقی ۹۴ هزار سهمی در روز یکشنبه بسته شد، البته عرضه حقیقی در این روز سنگین نبوده و می توان امیدوار بود باز هم به روند صعودی بازگردد.

کد خبر 452179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =