آغاز تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از تمام معافیت‌‏های مالیاتی و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمد برزگری گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هرگونه مشوق و معافیت‌های مالیاتی، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است. یعنی تمام معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی و نرخ‌های صفر مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است و یکی از اصلی‌ترین معافیت ها، معافیت ماده ۱۰۱ بوده که براساس آن ۳۶ میلیون تومان از سود مودیان از پرداخت مالیات معاف می‌شود.
به گفته او، اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، جریمه‌ای در ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم ذکر کرده و براساس آن عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از تمام معافیت‌‏های مالیاتی و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود. بنابراین مودیان باید با مراجعه به درگاه اینترنتی tax.gov.ir نسبت به تسلیم اظهارنامه خود اقدام کنند.


  • بیشتر بخوانید:

چرا حساب‌های تجاری و شخصی جدا می‌شود؟


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه به صورت سیستمی، می‌بایست در نظام مالیاتی ثبت نام داشته باشند، بنابر این صاحبان مشاغل فاقد ثبت نام، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی اقدام کنند.

کد خبر 452152

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا صباحی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    بنده که اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد ۱۴۰۰ نمی‌دهم و مغازه ام را تعطیل میکنم‌ مال دارم و اختیار مالم را علت بجای اینکه مسولان محترم در وزارت امور اقتصاد هر روز یک تصمیم و بخشنامه و بصورت دستوری عمل می‌کنند ما که مغازه هستیم و به روش سنتی برای پرداخت مالیات در این ساله که حدود ۴۰ سال عادت کرده ایم برای چی با تصویب قوانین مالیاتی میخواهید از جیبب اصناف و مشاغل خورده فروش به نفع خودتتان بهره برادری کنید ؟؟؟ مطمعن باشید این طرح ضد اصنافی شما با شکست روبرو خواهد شد و جناب آقای وزیر محترم اقتصاد باید پاسخگو به مردم بصورت شفاف باشد چون خیلی ها از کسبه هنوز علم و آگاهی از قوانین مالیاتی جدید ندارند و این دستورالعمل ها بدجوری به فعالان اقتصادی ظربه غیر جبران خواهد خورد فقط امیداورم اینقدر به مشاغل فشار اقتصادی وارد نکنید و تصمیم مقتضی را با کارشناسان خبره اقتصادی مشورت بفرمایید آن هم با این تورم بالا که دیگر ریال ارزشی ندارد