تا پایان تیر کدام نمادها بیشترین بازدهی را می‌دهند؟ / این هفته منتظر شاخص ۱۶۰۰ هزار واحدی باشید

در هفته گذشته شاخص حتی توانست به یک میلیون ک ششصد هزار واحد دسترسی پیدا کند، اما پس از چند روز شاهد موج اصلاحی کوچکی بودیم.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ به نظر می‌رسد در طول هفته جاری نمادهای شاخص‌ساز تاثیر بسیار بیشتری در رشد شاخص کل داشته باشند؛ اگر ارزش معاملات به همین ترتیب باقی بماند و در مسائل موازی با بازار مانند توافقات هسته‌ای و ... تغییر خاصی رخ ندهد، شاهد رشد در بازار سرمایه باشیم.

هومن عمیدی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: با توجه به شرایط معاملاتی بازارسرمایه، تثبیت در کانال یک میلیون و پانصد هزار واحد تقریبا اتفاق افتاده؛ یعنی در هفته گذشته شاخص حتی توانست به یک میلیون و ششصد هزار واحد دسترسی پیدا کند، اما پس از چند روز شاهد موج اصلاحی کوچکی بودیم.

وی افزود: با پایان معاملات هفته گذشته پیش‌بینی می‌شود برای هفته جاری مجددا شاخص به بالای سطح یک میلیون و ششصد واحد برگردد. همچنین شاهد معاملات مثبت و شارپی باشیم، به نظر می‌رسد در طول این هفته نمادهای شاخص ساز تاثیر بسیار بیشتری در رشد شاخص کل داشته باشند و اگر ارزش معاملات به همین ترتیب باقی بماند، با وجود ثبات در مسائل موازی مانند توافقات هسته‌ای و... تغییر خاصی رخ ندهد و بازار سرمایه با رشد همراه باشد.


  • بیشتر بخوانید:

اهمیت و نقش دارایی برای شرکت‌ها و صنایع


عمیدی بیان کرد: هرچه به سمت مجامع شرکت‌ها و انتشار گزارش سالانه حسابرسی و گزارش سه ماهه ۱۴۰۱ آنها نزدیک می‌شویم، شرایط معاملاتی بهتر می‌شود؛ چون پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها گزارشات خوبی را روانه کدال کنند، خصوصا در سهم‌های دلاری بازار عکس‌العمل‌های خوبی نشان دهد.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: طبیعی است که نمادهایی که سیاست‌های تقسیم سود بهتری دارند، بازدهی بهتری را تا تیر ماه داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد این شرکت‌ها گزینه‌های کم ریسک‌تری برای بازار باشد و بخشی از تارگت‌های بازدهی سرمایه‌گذاران را از طریق DPS تامین کنند.

کد خبر 452148

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 1
    ممنون از توضیحات شما
  • عبدالحمید IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    لطفا سهام مورد نظر رانام ببرید.
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    چرا الکی تحلیل میکنی
  • بهرام IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    اگر ورود به بورس کاه انبار میکردم الان پولم چندین برابر بود
    • حرفشنو IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      صدای بورس عزیز .امیدوارم صدای ضرردیدگان بورس باشی . وبرای جبران خساراتمون کمکمان کنی .من چند بار پیشنهاد داده ام برای شما هم تکرار میکنم یه راه بنظر من لغو خریدهای سال 99 و400که الان موجود است و تبدیل آن سهام بنرخ امروز است .فرض کن سهمی مرداد99 . هزار تومان بوده وفرد 500سهم گرفته الان که 250 تومان شده تعداد سهام را 2000بکنن .تا مقداری از ضرر جبران بشه . صدایمان به تصمیم گیرندگان بورس برسان . ممنون
  • فیروز IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    دولت انقلابی باید از طریق بورس نقدینگی را به سوی تولید هدایت کند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    آفرین به شما و آفرین به ما که از سال ۹۸ مارو با این حرفا نگه داشتین تو بورس وبا این حرفای مفت فقط ضررمون بیشتر کردین ولا غیر