یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان به طرح قانون حمایت از خانواده اختصاص داده شد

در بندهای مختلف ذیل تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ رقم یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جدول ۹ این قانون در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای بورس، به دنبال تصویب و ابلاغ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" سازمان برنامه‌ و بودجه علاوه بر فعالیت‌هایی که به‌ طور متداول در حوزه جمعیت، خانواده و بخش‌های مرتبط داشته درزمینه تأمین اعتبار، ایجاد ساختار اجرایی جهت تولیت، حکمرانی، ارزیابی و رصد این موضوع فعالیت داشته است.

طرح تعالی خانواده و جمعیت با اصلاحات شکلی و محتوایی نهایتاً تحت عنوان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

تشکیل کارگروه جمعیت در سال ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل شورای برنامه‌ریزی جمعیت (در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه) جهت عملیاتی ساختن سیاست‌های کلی جمعیت با هدفِ افزایش نرخ باروری، تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء جایگاه و منزلت سالمندان، توانمندسازی جمعیت در سن کار، مدیریت مهاجرت و رصد سیاست‌های جمعیتی از جمله اقدامات مهم سازمان برنامه‌وبودجه در جهت تقویت بنیان خانواده و رشد جمعیت بوده است.


بیشتر بخوانید: چرا کار به توزیع مجدد «کوپن» رسید؟


همچنین مقرر شده تا در ستاد ملی جمعیت دبیرخانه‌ای تشکیل شود تا اقدامات عملی لازم همراه با جدول زمان‌بندی فعالیت اجرایی ستاد را به عهده بگیرد.

در بخش مربوط به زنان سرپرست خانوار (تحت سرپرستی سازمان بهزیستی)، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار ۲ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان و برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور حدود صد میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین ۸۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برنامه‌ها و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان (موضوع جمعیت و خانواده) و حدود ۶۲ میلیارد تومان برای برنامه‌ها و اعتبارات پیش‌بینی شده وزارت ورزش و جوانان در قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یافت.

کد خبر 452130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =