۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
بستنی هم گران شد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران گفت: از اول خرداد، بستنی و آبمیوه افزایش قیمت ۲۵ درصدی خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، اسکندر آزموده با بیان این خبر افزود: مواد اولیه بستنی مثل شیر و شکر حدود ۲ برابر افزایش قیمت داشته‌است. برای مثال قیمت شیر از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزارتومان رسیده‌است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران درباره افزایش قیمت مواد اولیه این صنف گفت: افزایش دو برابری مواد اولیه دراین صنف بیشتر از ۲۵ درصد افزایش قیمت در این صنف تاثیر داشته اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم خریداری نمی‌شود. باید توجه داشت که بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود، در صورت گرانی مردم آن را نمی‌خرند. به همین دلیل به افزایش قیمت ۲۵ درصدی این محصول اکتفا کردیم.


  • بیشتر بخوانید:

مجوز افزایش قیمت لبنیات صادر شده است؟


آزموده افزود: اتحادیه بستنی و آبمیوه شب عید ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت که بعد از آن کل کالاها دو برابر شد و دوباره در کل اصناف وابسته مجبور به افزایش قیمت به خصوص در محصول بستنی شدیم.

وی درباره تاثر این افزایش قیمت بر کسادی این صنف و به دنبال آن بیکاری کارگران گفت: آنچنان تعطیلی مغازه‌ها را در این صنف نداشته‌ایم اما مغازه‌هایی که برای مثال چند کارگر داشتند، مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. چون افزایش قیمت‌ها باعث کسادی بازار آنها شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه با بیان اینکه تقاضا برای راه‌اندازی کسب و کار در این صنف کاهش نداشته است، ادامه داد: مردم اطلاع چندانی از وضعیت اصناف ندارند و برای مثال یک فست فود فکر می‌کند، کار بستنی‌فروش و آبمیوه بهتر است یا برعکس و مدام تغییر صنف می‌دهند. به همین دلیل تقاضا برای راه‌اندازی این مشاغل کم نشده است. اصناف مواد غذایی با هم جابجا می‌شوند و فکر می‌کنند شاید اوضاع در صنف دیگر بهتر باشد.

کد خبر 452095

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گوشت ارزان شد

    گوشت ارزان شد

    قیمت گوشت قرمز که در هفته گذشته به‌دلیل افزایش تقاضا و رشد قیمت دام زنده، با افزایش زیادی همراه بود، حالا با کاهش تقاضا متعادل شده است.

  • کاهش ۵۰ درصدی هدر رفت آرد و نان

    کاهش ۵۰ درصدی هدر رفت آرد و نان

    رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: با آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت، شاهد کاهش ۵۰ درصدی هدر رفت آرد و نان خواهیم بود.

  • بستنی هم لاکچری شد؛ مگنوم ۲۰ هزار تومان!

    بستنی هم لاکچری شد؛ مگنوم ۲۰ هزار تومان!

    سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های بستنی و آبمیوه‌فروشی و کافی‌شاپ‌ها از کاهش تقاضا برای بستنی و محصولات وابسته به آن خبر می‌دهند.

  • غذای رستوران‌ها گران می‌شود؟

    مردم قدرت خرید غذای رستوران‌ را ندارند

    غذای رستوران‌ها گران می‌شود؟

    رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران با تأکید بر وضعیت اقتصادی گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه، حقوق کارگران، انرژی، مالیات و سایر هزینه‌ها احتمال گرانی ۲۵ درصدی نرخ غذاهای رستوران‌ها در روزهای آینده زیاد شده است.

  • گرانی موادشوینده دروغ است

    گرانی موادشوینده دروغ است

    برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته و هیچ مجوزی در این زمینه برای کارخانجات تولیدکننده صادر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =