پرداخت وجوه به سهامداران ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال امکان پذیر شد / تسویه آنی به بورس ایران رسید

با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران، سهامداران و سرمایه گذاران می توانند در لحظه مانده حساب خود نزد کارگزاری را دریافت کنند.

به گزارش صدای بورس، حسن رضایی پور با اعلام این خبر گفت: بازار سرمایه ایران پس از تدوین قانون جدید بورس و اوراق بهادار رشد قابل توجهی در حجم و ارزش را تجربه کرده و با توسعه ابزارهای مالی مختلف و ابزارهای مشتقه در حوزه اوراق بهادار و کالا برای سلایق مختلف تقریبا نیاز سرمایه گذاران را مرتفع کرده است. حلقه مفقوده در سیکل انتقال دارایی بین بازارها عدم ارتباط امن و سریع با بازار پول است که متاسفانه به اندازه ابزارهای مالی توسعه نیافته و سرعت پایین و مشکلات نقل و انتقال وجوه، موجب ساکن شدن سرمایه گذاران در یکی از بازارها می‌شود.

تغییرات در بازار سرمایه به تبع تغییرات و نیازهای جامعه جهانی در حوزه مدیریت دارایی در حال افزایش است و سرعت تبادل اطلاعات و مبادلات بین بازارهای مختلف امری اجتناب ناپذیر است. آنچه امروز به ارتقای بازارهای پولی و مالی کمک کرده استفاده از فن آوری اطلاعات و اتصال الکترونیکی بازارهاست. بی شک توسعه رمز ارزها هم که حالا توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده مرهون سرعت و امنیت انتقال دارایی ها در این بازار است.

مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) با اشاره به اینکه یکی از مشکلات سهامداران عدم امکان برداشت وجه از مانده مثبت نزد کارگزار در خارج از ساعات اداری یا روزهای تعطیل است و حتی در ساعات اداری و ایام غیر تعطیل درخواست وجه از کارگزاران با تاخیر نزدیک به ۲۴ ساعت مواجه است عنوان داشت: شرکت کارگزاری هوشمند رابین (کارگزاری مدبر آسیا) در راستای توسعه زیرساخت‌ها با سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه فن آوری اطلاعات و نرم افزار با تاسیس "شرکت ایده‌های هوشمند رابین" و استفاده از مدیریت دانش موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان و تجربه متخصصین حوزه پرداخت و کیف پول، پس از توسعه نرم افزار معاملات آنلاین اختصاصی با نام "رابین تریدر" ارتباط بازار سرمایه و بازار پول را با توسعه نرم افزار "تسویه آنی" برقرار کرده است. با طراحی و ارایه این ابزار از سوی کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) امکان برداشت وجوه نزد کارگزار در ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه روز میسر شده است.


  • بیشتر بخوانید:

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد


وی ادامه داد: از دیگر ویژگی این محصول سرعت انتقال وجوه با بهره‌گیری از ظرفیت نرم افزارهای حوزه پرداخت امروزی است که عملیات بلافاصله پس از ثبت درخواست برداشت وجه بدون نیاز به برقراری هرگونه تماس تلفنی، مستقل از دخالت نیروی انسانی آغاز و به فاصله‌ای اندک به حساب بانکی مشتری واریز می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این رویداد گام نخست برای برقراری ارتباط بین حساب‌های بانکی و حساب‌های نزد کارگزار مشتریان بوده در بازار سرمایه بوده و در صورت آمادگی نهاد ناظر و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط سایر نهادهای مالی مانند صندوق های سرمایه گذاری می توان عملیات دریافت و پرداخت وجوه سرمایه گذاران را با سرعت بسیار بالا حتی در ایام تعطیل و خارج از وقت اداری امکان پذیر کرد.

رضایی پور افزود: توان بالای محصول در ثبت، نگهداری و گزارش دهی به لحظه برای رهگیری تراکنش ها، ضمن جلوگیری از خطاهای انسانی با تطبیق و احراز هویت مشتریان هنگام انجام درخواست، امنیت نقل و انتقال وجوه را بسیار بالا برده و دغدغه نهادهای مالی و نهادهای ناظر در حوزه تراکنشهای مالی مرتفع می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این محصول با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس هم اکنون بر روی نرم افزار معاملات آنلاین رابین تریدر برای تمام مشتریان کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) فراهم است و سایر مشتریان بازار سرمایه نیز می‌توانند با ثبت نام و فعال کردن کد بورسی خود نزد کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) از این محصول استفاده کنند.

لینک ثبت نام :

https://modaberasiaregister.irbrokersite.ir/

رابین تریدر:

https://trader.rabin.ir/

ایده های هوشمند رابین :

https://rabin.ir/

کد خبر 452076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =