نوسان ۱۰ هفته ای شخارک، آغاز روند صعودی

ضریب نقدشوندگی شخارک ۹۹ درصد بوده و این نماد شاهد انتقال سهم ۵ درصدی از حقیقی به حقوقی در روز چهارشنبه بود و این نشان از جمع آوری توسط حقوقی دارد.

صدای بورس- وحید بلالی؛ پتروشیمی خارک یا نماد شخارک یکی از نمادهای گروه شیمیایی است که محصولات متعددی را تنها در بازار صادراتی به فروش می رساند، این پتروشیمی محصولاتی نظیر پروپان، بوتان، گوگرد، پنتان و متانول را تولید می کند.

eps این نماد ۶۶۰۰ ریال و نسبت pبرeآن نیز در محدوده ۷ بوده و یک واحد کمتر از متوسط گروه است، نسبت pبرs نیز در محدوده ۳ قرار دارد، تمام این ها باعث شده این نماد یکی از سودسازهای بورس لقب بگیرد.

درآمدهای عملیاتی این نماد در سال ۹۹ به میزان ۵۱۷۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۸۰ درصدی به ۹۳۰۱ میلیارد تومان رسیده است، این افزایش قابل توجه بوده اما باید دید هزینه های عملیاتی این شرکت چقدر افزایش یافته است با بررسی گزارش ۱۲ ماهه شخارک که هنوز در کدال منتشر نشده می توان ارزیابی دقیقی از حاشیه سود این نماد داشت.

تحلیل قیمتی
شخارک در تایم فریم ماهانه در دو ماه اخیر در یک وضعیت کاملا نوسانی قرار گرفته است، البته این نماد بعد از رسیدن به سقف تاریخی در ۷ ماه پیش، روند ریزشی را آغاز کرده و از سقف تاریخی خود بیش از ۳۸ درصد افت کرده بود، این نماد در حال ساخت یک الگوی کلاسیک قدیمی به نام دسته فنجان بوده و در صورت عبور از مقاومت سرسخت تنکان در ناحیه ۵۴۳۷ تومان می توان انتظار داشت که یک روند قوی بسازد.

Chart شخارک, MN1, 2022.05.19 07:53 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شخارک در تایم فریم هفتگی با حمایت سنکوی b به سمت بالا رفته است، اما این نماد برای عبور از این ناحیه که در تایم فریم ماهانه به صورت مقاومت تنکان رسم کردیم نیاز به کندل های پرقدرت دارد و این گونه احساس می شود که سهامداران این نماد منتظر ارسال گزارش ۱۲ ماهه شخارک برای ارزیابی روند آن هستند.

Chart شخارک, W1, 2022.05.19 07:53 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شخارک در تایم فریم روزانه نیز شاهد همان نوسان است، اما جالب است که این نوسان با کندل های سنجاقک به سمت بالا جمع آوری شده است و احتمال دارد این نماد بتواند با ارائه گزارش به سمت بالا حرکت کند، ناحیه داخل آبی رنگ را ببینید، بازیگردان بیش از ۱۰ هفته است که این نماد را در این حالت نگه داشته است و احتمال یک صعود یا نزول پرقدرت برای این نماد قوی است.

Chart شخارک, D1, 2022.05.19 08:06 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

ضریب نقدشوندگی شخارک ۹۹ درصد بوده و این نماد شاهد انتقال سهم ۵ درصدی از حقیقی به حقوقی در روز چهارشنبه بود و این نشان از جمع آوری توسط حقوقی دارد، قدرت خریدار به فروشنده در روز چهارشنبه نیز منفی ۰.۸ بود.۹۰ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی بوده و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۲۳۸ هزار سهم
سرانه: ۱۰ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۲۵۰ هزار سهم
سرانه: ۱۵ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۵ هزار سهم
فروش حقوقی: ۳ هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۹۳۴ سهم
سرانه: ۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۹۳۴ سهم
سرانه: ۱ میلیون تومان

باید دید این نماد چه زمانی استارت خواهد زد؟

کد خبر 452025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =