۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
وضعیت نوری چگونه است؟

جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۹۹ به میزان ۴۳۶۱ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۷۰ درصدی به ۷۴۰۲ میلیارد تومان رسیده است.

صدای بورس- وحید بلالی؛ پتروشیمی نوری یکی از نمادهای خوب گروه شیمیایی است که توانسته eps بالا در محدوده ۱۸ هزار ریال بسازد، این شرکت محصولاتی را چون پارازایلین، ارتوزایلین، بنزن، گاز مایع، رافینیت، برش سبک، نفتای سبک، آروماتیک سنگین را هم در بازار داخلی و هم در بازار صادراتی به فروش می رساند.

جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۹۹ به میزان ۴۳۶۱ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۷۰ درصدی به ۷۴۰۲ میلیارد تومان رسیده است، اما تا زمانی که صورتمالی این نماد و هزینه های عملیاتی ارزیابی نشود نمی تواند بررسی دقیقی از حاشیه سود نوری داشت.

تحلیل قیمتی
نوری در تایم فریم ماهانه در یک کانال صعودی بزرگ بیش از ۱۸ ماه در حال حرکت بوده و همیشه به سقف و کف کانال پایبند بوده است، با گسترش تحلیل تکنیکال در بین معامله گران حقیقی و حقوقی به ویژه حقیقی های خرد نمادهایی که ارزش نقدشوندگی خوبی دارند می توانند با قواعد تکنیکال حرکت کنند و بازارگردان آنان نیز می تواند بر اصول تکنیکال یک سهم را به صورت ویژه در زمان های سقف و کف کانال حمایت کند.

Chart نوری, MN1, 2022.05.19 06:58 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر بالا شاخص rsi نماد نوری بالای ۷۰ بوده و با حمایت این نقطه مواجه شده است، cci هم روی خط حمایت نقطه ۱۰۰ ایستاده است، با توجه به علم کندل شناسی این نماد در ماه اخیر یک کندل سنجاقک ایجاد کرده که معمولا بعد از آن با کندل های پرقدرت صعودی یا نزولی مواجه هستیم.

طبق تصویر زیر در تایم فریم هفتگی کیجون به صوتر موازی درآمده و تنکان همچنان گارد صعودی را حفظ کرده است، نماد بالای ابرکومو در حال معامله شدن بوده و این کندل تا زمانی که بالای تنکان باشد، روند صعودی ادامه دار خواهد بود. مقاومت اصلی که چند هفته نوری را معطل کرده نقطه ۱۳۱۰۵ تومان بوده که باید دید چه زمانی به سمت بالا شکسته خواهد شد؟

Chart نوری, W1, 2022.05.19 06:58 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

نوری در تایم فریم روزانه در یک روند نوسانی چندین روزه قرار گرفته که سرمنشا این نوسان، مقاومت در سقف تاریخی است و باید دید نوری می تواند با نوسان و سپس ایجاد یک کندل اینگالف از پس آن بربیاید یا خیر؟

Chart نوری, D1, 2022.05.19 06:59 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۶۸ درصد سهام نوری متعلق به فارس، ۱۵ درصد متعلق به تاپیکو و ۵ درصد نیز متعلق به وصندوق است، و ۸۹ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۱.۳ میلیون سهم
سرانه: ۱۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱.۴ میلیون سهم
سرانه: ۱۷ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۴۱ هزار سهم
فروش حقوقی: ۷ هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی ها
مجموع خرید
حجم: ۰ سهم
ارزش: ۰ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۱۰۶ هزار سهم
ارزش: ۱.۳ میلیارد تومان

حقوقی نوری در روز چهارشنبه خرید یا فروش تاثیرگذاری نداشته است و این سهم به حالت منفی کم قدرت بسته شده است، خرید و فروش حقیقی نیز تقریبا با هم برابر بوده و فروش یک مقدار قوی تر بوده و قدرت خریدار به فروشنده منفی ۰.۶ است، با این اوضاع می توان به روند این سهم در هفته های آتی امیدوار بود، البته این نماد منتظر گزارش ۱۲ ماهه بوده و خوب یا بد بودن گزارش می تواند در نظر سهامداران تاثیر مستقیم ایجاد کند.

کد خبر 452024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =