ماجرای تفاهم‌نامه ۳ میلیارد دلاری / پروژه مشترک شرکت ملی نفت و بانک‌ها چیست؟/ سهامداران بانکی بخوانند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: یکی از همکاری‌های ما با بانک‌ها برای فاز ۲ میدان آزادگان جنوبی و شمالی است که در آینده اجرایی می‌شود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت ملی نفت ایران برخی از برنامه‌های توسعه‌ای خود را در قالب تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ انجام می‌دهد. حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی در این پروژه‌ها یکی از بزرگترین درخواست‌های شرکت‌های بورسی است.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ارتباط با برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های مختلف امضا شده که از جمله آن امضای تفاهم‌نامه در جهت انجام مطالعات و اجرای طرح‌های توسعه ۶ میدان گازی و یک میدان نفتی است.

ارزش تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت ایران

وی بیان کرد: ارزش این تفاهم‌نامه مهم در حدود ۳ میلیارد دلار است و با اجرای این طرح‌ها ۶۰ میلیون متر مکعب گاز و حدود ۳۷ هزار بشکه به تولید نفت خام کشور اضافه خواهد شد. همچنین حدود ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و حدود یک میلیون تن در سال اتان استحصالی از ۹ پالایشگاه پارس جنوبی با این تفاهمنامه عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: بخش پتروشیمی جهت اجرای این طرح و پروژه‌ها مصمم است.


بیشتر بخوانید:

بانک‌ها وارد میادین گازی می‌شوند


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال از این دست تفاهم‌نامه‌ها خواهیم داشت، بیان کرد: به طور حتم تفاهم‌نامه‌هایی در راستای پیشرفت و توسعه خواهیم داشت. در حدود ۱۶۰ میلیارد دلار در بخش بالادستی پروژه داریم که ظرفیت استفاده از توان داخلی برای آن فراهم است.

وی در ارتباط با برنامه‌ها و همکاری شرکت ملی نفت با بانک‌ها گفت: یکی از همکاری های ما با بانک‌ها برای فاز ۲ میدان آزادگان جنوبی و شمالی است که در آینده اجرایی می‌شود.

آیا شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند سهمی در پروژه‌های شرکت ملی نفت داشته باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورسی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچون غدیر می‌توانند سهمی در این پروژه‌های اجرایی در تفاهم‌نامه‌ها داشته باشند، بیان کرد: ما هیچ گونه منعی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی نداریم؛ استفاده از توان فنی، اجرایی و مالی سرمایه‌گذاران داخلی در اولویت است.

کد خبر 451964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =