۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
" تاصیکو " به نقطه حساس خود رسید

نقطه ۱۱۶۸ تومان نقطه حساسی برای تاصیکو بوده و به همین علت در این نقطه عرضه توسط حقیقی زیاد شده است، سهم بر روی قیمت ۱۱۳۷ تومان بسته شد و در معاملات هفته آینده اگر حقوقی بتواند مقاومت فوق را بشکند ترس حقیقی ها ریخته و دوباره تقاضا به سمت این سهم بیشتر خواهد شد.

صدای بورس - وحید بلالی؛ تاصیکو یکی از نمادهای بازار سرمایه است، که eps در محدوده ۸۸۷ و نسبت pبرe در محدوده ۱۲ دارد، این نماد در گروه استخراج کانه های فلزی قرار دارد.

تحلیل قیمتی
تاصیکو از سقف قیمتی خود بیش از ۵۰ درصد ریزش کرده بوده که در سه ماه اخیر وضعیتی پرتقاضا به خود گرفته و فاصله خود تا سقف تاریخی خرداد سال ۹۹ را به کمتر از ۳۷ درصد رسانده است.

Chart تاصیکو, MN1, 2022.05.18 09:25 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

تاصیکو طبق تصویر زیر در یک کانال نزولی با شیب کم در حال حرکت بوده که در این ماه این کانال را به سمت بالا شکسته و نوعی سیگنال پرقدرت شدن را ارائه کرده است. طبق تصویر بالا، اندیکاتورها گارد صعودی گرفته اند و از همه مهمتر اندیکاتور cci بوده که توانسته وارد ناحیه بالاتر از ۱۰۰ واحد شود.

Chart تاصیکو, MN1, 2022.05.18 09:38 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

Chart تاصیکو, W1, 2022.05.18 09:26 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

تاصیکو طبق تصویر فوق و در تایم فریم هفتگی نیز در دو هفته اخیر با حجم مثبت مواجه بوده، پول هوشمند شب به سمت بالا را حفظ کرده و rsi هم در محدوده بالاتر از ۷۰ حرکت کرده است.

طبق تصویر زیر و در تایم فریم روزانه اما تاصیکو در روز چهارشنبه با عرضه مواجه بوده است که در بررسی تحلیل تابلو چگونگی عرضه را بررسی می کنیم:

Chart تاصیکو, D1, 2022.05.18 09:27 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۳۲ درصد از سهام تاصیکو متعلق به شستا، ۲۵ درصد متعلق به صبا تامین(زیرمجموعه شستا) و ۱۵ درصد آن متعلق به تاپیکو است، در مجموع ۸۴ درصد سهامداران عمده حقوقی و مابقی حقیقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۲.۱ میلیون سهم
سرانه: ۲۰ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۹.۸ میلیون سهم
سرانه: ۳۶ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۸.۳ میلیون سهم
فروش حقوقی: ۶۵۹ هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی ها در روز چهارشنبه

مجموع خرید
حجم: ۵۷۳ هزار سهم
ارزش: ۰.۷ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۵.۱ میلیون سهم
ارزش: ۵.۷ میلیارد تومان

در معاملات روز چهارشنبه حقوقی قصد حمایت از سهم را داشته و ۸ میلیون سهام را خریده و تنها ۶۵۹ هزار سهم فروخته است اما حقیقی سهم ۷ میلیون سهم در مجموع فروخته و در معاملات بزرگ حقیقی نیز فروشندگان قوی تر ظاهر شده اند، با وجود حمایت حقوقی قدرت خریدار به فروشنده در روز چهارشنبه منفی ۰.۸ بود، البته فشار فروش جدی روی این سهم نبوده و آخرین قیمت آن بالاتر از قیمت پایانی در بازار ثبت شد.

نقطه ۱۱۶۸ تومان نقطه حساسی برای تاصیکو بوده و به همین علت در این نقطه عرضه توسط حقیقی زیاد شده است، سهم بر روی قیمت ۱۱۳۷ تومان بسته شد و در معاملات هفته آینده اگر حقوقی بتواند مقاومت فوق را بشکند ترس حقیقی ها ریخته و دوباره تقاضا به سمت این سهم بیشتر خواهد شد.

کد خبر 451953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =