تامین اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی نفت برای طرح‌های محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به انجام مسوولیت‌های اجتماعی در نفت، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در هیات مدیره شرکت ملی نفت مصوب شده است.

به گزاررش صدای بورس، «محسن خجسته مهر» با اشاره به اینکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید، افزود: مناطق عملیاتی نفت از شمال شرق کشور تا جنوب غرب کشور گسترده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، بیش از ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه امضا کرد.

وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه صنعت نفت برای این صنعت اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل اهمیت این نمایشگاه، رییس‌جمهوری و رییس مجلس، وزرای دولت، نمایندگان مجلس و سفرا از این نمایشگاه بازدید کردند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: یک هزار و ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه در ۴۰ هزار مترمربع فضای مفید حضور داشتند. همچنین ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۲۰ دانشگاه مطرح کشور در بیست و ششمین نمایشگاه نفت شرکت کردند.


  • بیشتر بخوانید:

نفت به ۶۵ دلار می‌رسد؟


مدیرعامل شرکت ملی نفت تاکید کرد: باید بیش از چیزی که اکنون وجود دارد واقعیت‌های اقتصاد کشور به تصویر کشیده شود.

وی به انجام مسوولیت‌های اجتماعی در نفت و سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در نفت مصوب شده است.

امضای ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه برای توسعه میادین نفت و گاز

خجسته مهر با تاکید بر اینکه بخش بالادست نفت بسیار سرمایه بر است، افزود: به دلیل تحریم امکان تامین مالی از خارج از کشور محدود است، اما پتروشیمی‌ها در پایین‌دست صنعت نفت سرمایه بالایی دارند که با کمبود خوراک رو به رو هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور پتروشیمی‌ها در بالادست صنعت نفت وارد شدند و سرمایه‌گذاری کردند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری بازگشت سود بالایی دارد و برای ۲۰ سال تضمین دریافت خوراک خواهند داشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد برای جمع‌آوری گازهای مشعل در ماهشهر امضا شد، گفت: در نمایشگاه امسال نیز ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه برای توسعه میادین نفت و گاز با پتروشیمی‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید امضا شد.

وی ادامه داد: همچنین اوراق سپرده کالایی برای تامین مالی در نظر گرفتیم که کارآمد است در سطح مشخصی نفت را به‌صورت ارزی می‌فروشیم.

به گزارش ایرنا، خجسته مهر افزود: یکی از ۱۰ میدان بزرگ نفتی جهان میدان مشترک آزادگان است که بین ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد.

کد خبر 451930

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =