چند کارگر ساختمانی بیمه تامین اجتماعی هستند؟

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید: از تعداد کل کارگران ساختمانی در کشور، کمتر از ۶۰۰ هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر در نوبت انتظار برای بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش صدای بورس، هادی ساداتی با اشاره به آمار تعداد کارگران ساختمانی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که از این تعداد زیر ۶۰۰ هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر نیز در لیست انتظار بیمه قرار دارند.

وی ادامه داد: آماری که بعضا درباره ۸۵۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده ارائه می شود، قابل پذیرش نیست چون خیلی از بیمه‌ها به دلایل مختلف و واهی در سالهای اخیر قطع شده است؛ مثلا کسی ۱۰ سال قبل جواز کسب داشته که در سامانه ابطال شده است و در کاوش‌ها و بررسی‌ها، بیمه کارگر ساختمانی را قطع کردند.


بیشتر بخوانید: اقتصاد هفدهم جهان چگونه با بحران دلاری در دستمزد هفتادم شد؟


نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره ضرورت پیش‌بینی امور بیمه پایه برای آحاد جامعه، گفت: همه افراد حق بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی را دارند و در حال حاضر قانون به اندازه کافی داریم و ابلاغیه درباره سیاست‌های کلی تامین اجتماعی هم هست ولی مساله این است که به آن تمکین نمی شود لذا تا وقتی قانون اجرا نشود، بیمه کارگران ساختمانی را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، ساداتی افزود: در حال حاضر کارگران ساختمانی را به سمت بیمه سلامت سوق می دهند و اعلام می‌شود که درمان رایگان دارد. ممکن است در تهران بیمه رایگان برقرار باشد ولی در شهرستان‌ها فاقد درمان است و جدا از بحث درمان، باید از کار افتادگی و فوت را هم در مورد کارگران ساختمانی پیش بینی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر کارگران ساختمانی جزو مشاغل و حرف آزاد هستند و بیمه آنها به صورت خویش فرمایی (اختیاری) است که ۷ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و بقیه منابع در یک صندوق تجمیع می شود تا همه کارگران از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 451920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =