۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
دستورات خلق الساعه افت تولید

در حاشیه نشست خبری در نمایشگاه بین المللی تهران مصاحبه با بهنام کیامرزی رئیس هیات مدیره آهن آنلاین ترتیب داده شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش صدای بورس؛ وی با اشاره به اینکه در پلتفرم‌های آنلاین، تعداد واسطه‌ها و فاصله بازار با صنعت کم شده و کم‌کردن این فاصله به نفع تولیدکننده شده است ادامه داد: فاصله ما با رقبا زیاد شده است.

بهنام کیامرزی، رئیس هیات مدیره آهن آنلاین در نشستی خبری در پاسخ به این پرسش که آیا با بستن عوارض صادراتی به محصولاتی مثل سیمان و فولاد ایران سهم خود را در بازارهای کشورهای همسایه از دست خواهد داد؟ گفت: تولید فولاد در کشور اگر به عنوان مثال ۲۰ میلیون تن باشد و ۱۰ میلیون تن مازاد تولید باشد باید آن ۱۰ میلیون تن صادر شود و چاره ای هم برای این کار نیست. هر چند صادرات می تواند درآمد ارزی خوبی برای کشور به ارمغان بیاورد. اما سوال این است که چرا دولت باید به دنبال سود در صادرات فولاد باشد؟

وی با اشاره به اینکه دولت باید بخش خصوصی را آزاد بگذارد نه اینکه خود هم به دنبال سود از بابت صادرات فولاد باشد ادامه داد: اما اینکه ایران بازار فولاد را از دست بدهد به هیچ عنوان اینطور نخواهد بود. نکته ای را باید عرض کنم و آن این است که انرژی در ایران رایگان و نیروی کار آن ارزان است، بنابراین قیمت محصولات تولید شده در کشور کاملاً رقابتی است.


  • بیشتر بخوانید:

دارایکم و پالایش مقابل یکدیگر قرار گرفتند


کیامرزی با تاکید بر اینکه بازار داخلی قیمت ها را متعادل خواهد کرد و اگر فاصله قیمت فولاد داخلی با صادراتی زیاد باشد تولیدکننده ها تمایل به صادرات پیدا خواهند کرد تاکید کرد: ما مخالف تصمیم های یک شبه هستیم و معتقد هستیم که اقتصاد دستوری راه به جایی نخواهد برد. مگر می شود که با اقتصاد دستوری قیمت ها کاهش یابد. این اظهارات مانند جوک است و اگر مسئولان اقتصادی کشور تنها ۳ واحد اقتصاد خُرد پاس کرده باشند این صحبت ها را مطرح نمی کردند.

کیامرزی با بیان اینکه فروش آنلاین به شفافیت، اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند، گفت: عوارض صادرات بر محصولاتی مانند فولاد و سیمان مشکل‌ساز نیست و کشورهای اطراف نیازمند تجهیزات برای بازسازی هستند.

کد خبر 451892

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =