۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
افزایش حقوق بازنشستگان در بلاتکلیفی

یک فعال حوزه کار بر لزوم تدوین آیین نامه تبصره دو ماده قانون کار و تعیین تکلیف قراردادهای کار تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و وضع معیشتی بازنشستگان انتظار داریم افزایش حقوق بازنشستگان چهارشنبه این هفته در هیات وزیران مصوب شود و دغدغه خاطر بازنشستگان پایان یابد.

به گزارش صدای بورس، رحمت الله پورموسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ امنیت شغلی کارگران، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با کارگران اعلام کردند که قراردادهای موقت کار موجب ناامنی شغلی است و باید به شکلی اصلاح شود که هم کارگران با آسودگی خاطر به کار بپردازند و هم کارفرمایان بتوانند انضباط کاری را در محیط کار ایجاد کنند. یعنی قرارداد دو طرفه است و باید حقوق طرفین رعایت شود و درعین حال امنیت سرمایه گذاری و رابطه میان کار و سرمایه مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کارهای مستمر و دائم بستن قراردادهای کار موقت صحیح نیست، اظهار کرد: ما می‌توانیم در نشست سه جانبه شورای عالی کار که در آن نماینده کارگر، ‌ کارفرما و دولت حضور دارند، آیین نامه تبصره دو ماده ۷ قانون کار را تدوین کنیم تا امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری برقرار شود و انضباط کاری از بین نرود و روابط عادلانه میان کار و سرمایه به وجود آید.


  • بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای بازنشستگان


این فعال حوزه کار متذکر شد: موضوع ساماندهی قراردادهای کار باید توسط وزارت کار انجام شود و ابتدا تدوین آیین نامه به شکل سه جانبه در شورای عالی کار به نتیجه برسد و بعد از نهایی شدن برای قانون شدن به مجلس برود و ابلاغ شود.

پورموسی درعین حال روشن شدن تکلیف حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را خواستار شد و گفت: وضعیت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در هیات دولت مشخص نشده و بازنشستگان منتظرند. برابر ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید تصویب نامه هیات وزیران را برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته باشیم و بازنشستگان برابر ماده ۹۶ به ماده ۴۱ قانون کار متصل هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون حداقل حقوق بازنشستگان باید ۵۷.۴ درصد به اضافه ۳۸ درصد سایر سطوح مزدی و ۵۰۰ هزار تومان تصویب شود. با توجه به اینکه هیات مدیره سازمان هم تصویب کرده و بودجه آن در سازمان تامین شده است، مصوبه جهت اجرایی شدن باید درهیات وزیران به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا، به گفته این فعال حوزه کار، اینکه مابه تفاوت افزایش حقوق در خرداد پرداخت شود، محل بحث نیست ولی با توجه به فضای کنونی جامعه و شرایط اقتصادی و معیشتی بازنشستگان انتظار می‌رود که از اردیبهشت ماه افزایش حقوق بازنشستگان لحاظ شود و مصوبه چهارشنبه این هفته در هیات وزیران تعیین تکلیف و تصویب شود.

کد خبر 451849

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • با چه معیاری یارانه می گیریم؟

    با چه معیاری یارانه می گیریم؟

    با فراهم شدن امکان استعلام وضعیت دهک‌بندی، افراد زیادی شاهد آن بودند که با وجود مشکلات مالی و نداشتن سرمایه مناسب، در دهک دهم یعنی دهک ثروتمند قرار گرفته‌اند؛ دهک‌بندی که توسط وزارت رفاه انجام شده و معیارهای آن هنوز به طور مشخص به اطلاع عموم نرسیده است.

  •  مهلت پایانی ثبت نام وام بازنشستگی

    مهلت پایانی ثبت نام وام بازنشستگی

    بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند برای ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان اقدام کنند.

  • ثبت‌نام یارانه بگیران جدید به زودی آغاز می‌شود

    وزیر کار:

    ثبت‌نام یارانه بگیران جدید به زودی آغاز می‌شود

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

  • معوقات بازنشستگان چه ماهی پرداخت می‌شود؟

    معوقات بازنشستگان چه ماهی پرداخت می‌شود؟

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال افزایش مستمری بازنشستگان به هایت وزیران ارسال شده است که یک جلسه در کمیسیون مطرح شده است و یک جلسه دیگر نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد و بعد نتیجه بحث در کمیسیون ها به صحن هیات وزیران منتقل و تصمیم گیری می شود.

  • خبر مهم وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

    خبر مهم وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد دولت سیزدهم وضعیت بیش از یک هزار کارخانه مشکل‌دار را بررسی کرده و ۵۰۰ هزار کارگر آنها را دوباره به سر کار بازگردانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    بازنشستگان همه کمرشون خم شده با این گرونی کاری هم از دستشون برنمیاد پولی هم دربساط ندارن بیرون کاری راه اندازی بکنند هیات وزیران ازاین قشر زحمت کش باید حمایت کنند وافزایش حقوق رو تایید کنند