خبر خوب برای پتروشیمی ایلام/ آخرین خبر از  پروژه  ان جی ال ۳۲۰۰

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری شاهد سودآوری پتروشیمی ایلام خواهیم بود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ پروژه ان جی ال ۳۲۰۰ پروژه‌ای مهم است که اجرای آن به کندی انجام می‌شد. تسریع در روند اجرای آن نه تنها از جمله مطالبات مهم طرفداران محیط زیست است بلکه سودآوری را به همراه خواهد آورد.

خبر خوب برای پتروشیمی ایلام/ آخرین خبر از  پروژه  ان جی ال ۳ هزار و ۲۰۰
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
تسریع در اجرای پروژه ان جی ال ۳۲۰۰ را از جمله
مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسریع در اجرای پروژه ان جی ال ۳۲۰۰ را از جمله مهمترین برنامه‌های پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد و گفت: پروژه ان جی ال ۳۲۰۰ پروژه‌ای بسیار مهم برای جمع آوری میعانات و گازهای سر چاهی است. این میعانات متاسفانه سوزانده می‌شود و علاوه بر هدر رفت محیط زیست را نیز آلوده می‌کند.

وی بیان کرد: این پروژه به آرامی پیش می‌رفت با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، روند اجرای آن تسریع شد چرا که اجرایی شدن این پروژه علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، سودآور نیز خواهد بود.

بهمن ماه زمان اجرایی شدن پروژه ان جی ال ۳۲۰۰

علی عسگری بیان کرد: امیدواریم تا بهمن ماه ۱۴۰۰ بخش اول این پروژه اجرایی شود. راه‌اندازی این پروژه نقش موثری در خلق ثروت خواهد داشت.

وی بیان کرد: میدان گازی مارون خامی واقع در مارون یکی از میادین سخت نفتی با عمق نزدیک به ۵ هزار متر است که میعانات گازی زیادی دارد و حدود یک هزار درجه دما دارد و معدود کشورهای جهان فناوری استحصال نفت از آن را دارند. وزارت نفت پروژه مارون را به ما واگذار کرده و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن بسیار عالی آن باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

توجه ویژه علی عسگری به یکی از زیرمجموعه‌ها


مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: برای اجرایی شدن این پروژه اولویت ما شرکت‌های داخلی است و اگر مجبور شدیم از فناوری‌های خارجی استفاده خواهیم کرد چرا که کار جدیدی است و شرایط ویژه‌ای دارد.

خبر خوب برای سهامداران پتروشیمی ایلام

وی بیان کرد: پتروشیمی ایلام زیان‌ده است، برای پشیبانی از این پتروشیمی تحقیقاتی انجام شد که در نتیجه آن تصمیم گرفتیم در میادین تنگه بیجار سرمایه‌گذاری انجام دهیم و گاز استحصال شده را برای تامین خوراک پتروشیمی ایلام در نظر بگیریم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: مدیریت مناطق مرکزی نفت با این پروژه موافقت کرد و تفاهم شد پتروشیمی خلیج فارس در این مناطق سرمایه‌گذاری کند و پالایشگاه گازی با سطح بالاتری کار کند و خوراک پتروشیمی ایلام تامین شود.

وی افزود: برای این پروژه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و بیش از یک سال به طول می‌انجامد و اجرایی شدن آن برای سهامداران سهام پتروشیمی ایلام سود بسیار خوبی به همراه خواهد آورد به شکلی که یکی از سودآورترین برنامه‌های ما خواهد شد.

کد خبر 451834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =