۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کار بازار رمزارز تمام‌ شده است؟

یک کارشناس بازار رمزارز گفت: در بازارهای نزولی خرید کردن غیر منطقی است. لذا اگر تمایل به استفاده از تخفیفات بازار دارید، در حمایت‌های مهم به صورت پله‌ای می‌توانید ورود کنید.

به گزارش صدای بورس، در چند روز گذشته فعالان بازار ارزهای دیجیتال چیزی جز افت قیمت ندیده اند. قیمت ها هر روز کاهش داشته و بیت کوین که تا نزدیک ۴۰ هزار دلار هم بالا رفته بود، حالا به ۳۲ هزار دلار رسیده است.

بیت کوین از ابتدای امروز در محدوده ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود و در حال حاضر ۳۱ هزار و ۴۹۰ دلار قیمت خورده است که از ابتدای امروز ۰.۶۸ درصد ارزان شده است.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو یکی از علل اصلی کاهش شدید قیمتی این ارز دیجیتال در روزهای اخیر بوده است و گمانه زنی‌ها در خصوص کاهش بیشتر قیمت بیت کوین را تقویت کرده‌است.

سایت کوین دسک که از منابع تحلیلی معتبر بازار ارزهای دیجیتال است در تحلیل تکنیکال خود از بیت‌کوین نوشته که احتمالا قیمت به سمت ۳۰ هزار دلار می رود.

امید ساعی، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال، در پاسخ به این پرسش که کار بازار رمزارز تمام شده است؛ گفت: بازار رمزارزها حال و هوای مساعدی ندارد. اگر به نمودار بیت کوین به عنوان اولین و قدرتمندترین رمزارز نیم نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که از ابتدای شروع سال ۲۰۲۲، قیمت با افت حدود ۳۲ درصدی همراه بوده و بیش از ۵۲درصد از سقف قیمتی خود که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱بوده است فاصله دارد.


  • بیشتر بخوانید:

تحلیلی بر بیت کوین / هفته آینده ریزشی خواهد بود؟


وی در ادامه گفت:‌ برای بازارهای مالی پرریسک، عوامل بنیادی و تصمیمات مالیِ اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده، تاثیرات مهم و قدرتمندی دارد و همانطور که جنگ تاثیر مثبتی بر روی دارایی هایی مانند طلا و کریپتو دارد و انتظار رشد این دو دسته دارایی نیز میرفت ( که این رشد مدت زمان کوتاهی نیز اتفاق افتاد) ، سیاست های مالی و پولی دولت آمریکا و فدرال رزرو به عنوان قدرتمنندتربن اقتصاد دنیا، نیز تاثیرات بسیار مهمی روی این بازارها و حتی تمامی بازارهای مالی بزرگ دنیا دارد.

ساعی در ادامه گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو)، مبنی بر افزایش نیم درصدی نرخ بهره موجب شروع تلاطم در بازارمالی و همچنین ارزهای دیجیتال شد. نرخ بهره فدرال رزرو، بیشترین افزایش خود در بیست و دو سال گذشته را تجربه کرد. افزایش نرخ بهره به معنای گران شدن دلار است و سرمایه گذاران آمریکایی را به سمت سپرده گذاری در بانک به عنوان یک سرمایه گذاری امن سوق میدهد. با توجه به بحران موادغذایی، وبحران های اقتصادی ناشی از کرونا، تصمیمات فدرال رزرو اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا تا زمانی که فدرال رزرو اقدامات انقباضی جهت جلوگیری از تورم را در پپیش گیرد، بازارهای پرریسک توانایی رشد بلند مدتی را نخواهند داشت.

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در ادامه گفت: از لحاظ تکنیکالی نیز، در این لحظه قیمت بیت کوین در محدوده مهمی قرار گرفته است. اگر قیمت از این سطح عبور کند، حمایت های ۳۲هزار دلار، محدوده ۳۰ هزار و سپس محدوده ۲۷ هزار دلار حمایت های مهم بعدی محسوب میشوند.

به گزارش قرن نو ،وی در آخر افزود: نکته قابل توجه این است که در بازار های نزولی خرید کردن غیر منطقی است. لذا اگر تمایل به استفاده از تخفیفات بازار دارید، در حمایت های مهم به صورت پله ای میتوانید ورود کنید. ولی بهتر است که ابتدا منتظر باشیم فدرال رزرو دست از قدرت دادن به دلار بردارد تا راه برای رشد بازارهای سرمایه فراهم شود.

کد خبر 451529

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =